zondag 5 februari 2012

1e rit: Ronde van Qatar

Hallo

Vandaag is het echt begonnen, de Ronde van Qatar. En ik moet zeggen dat het voor mij toch wel even schrikken was. Niet de snelheid verwonderde me, gezien het sterke deelnemersveld en de vlakke ritten wist ik maar al te goed dat de 53x11 het meest gebruikt zou worden, maar wel de manier van koersen. Ik had de indruk dat het één lange massaspurt was vandaag. Wetende dat ik massaspurts haat voelde ik me dan ook niet echt op mijn gemak. Maar het is nu éénmaal zo, alle grote spurtersploegen zijn hier aanwezig en omdat het de eerste koers is zijn alle ploegen supergemotiveerd om hun 'treintje' op de rails te zetten. Jammer genoeg is het steeds vechten voor de sporen en ontsporingen zijn dan ook niet weg te denken. Tot hier de metamorfoses, ik beleefde dus heel wat schrik vandaag. Na een tweetal kilometer vertrok er één renner die een 80 tal km vooruit reed. Na 66 km ging alles plots op de kant, de nervositeit zorgde voor een crash en vervolgens vloog alles in brokken uitéén en met nog 40 km vloeide alles opnieuw samen waarna de wedstrijd eindigde op een massaspurt die gewonnen werd door Tom Boonen. Ikzelf beleefde geen al te leuke dag, het wringen en gek doen is niet echt mijn ding en dan beland je al snel achteraan. Niet de ideale plaats in een wind koers, maar ja, al snel bleek dat er weining te winnen viel voor mij vandaag en dan ga ik me ook niet mengen in een spurt waar ik niks te zoeken heb. Ik bolde uiteindelijk als 114e binnen op 37sec.

Morgen is het een halve rustdag. Een ploegentijdrit van 11,2 km, kort en hevig dus!

Klaas

3 opmerkingen:

Noenkel zei

Qatar is voorbereiding voor je, laat de zotten maar sprinten.
In Oman komt er andere koek.

Anoniem zei

De kop is er af, zonder kleerscheuren. Rustig aan nu.
TAKE CARE !

P.N.

dirk zei

Het zal wel wennen worden aan de tactiek en stijl van positie kiezen. Neem de tijd en leer...