maandag 27 februari 2012

Nog niet de goede benen...

Hallo

Gisteren stond met les Boucles du Sud Ardèche een zéér mooie wedstrijd op het programma. Ik hoopte dan ook om er iets van te kunnen maken. Jammer genoeg moest ik al snel vast stellen dat de kracht nog niet terug is in de benen. Van in het begin werd er gevlamd als gek. De stevige mistral van meer dan 70 km/u en de sterk golvende wegen zorgden ervoor dat het peloton meerdere malen in stukken brak. Voor mij was het, net zoals voor vele anderen, aanklampen geblazen. Na 40 km was het peloton al flink uitgedund en er moesten nog 160 km afgelegd worden met een zware finale... Toen ik ook nog eens lek reed en bij het vervangen van het wiel de batterij van mijn elektrische versnelling los kwam verloor ik nog eens een goede minuut ook (we hadden wagen 19 op 19). Gelukkig konden na 55 km vier renners toch wegrijden waardoor het peloton even stil viel en ik terug kon keren. Lang duurde die pauze echter niet, nog voor het ingaan van de plaatselijke ronden scheurde alles weer uitéén. Na de eerste beklimming van de steile Roche du Sampzon werd het hele peloton op de kant getrokken. Opnieuw werd het peloton stevig uitgedund, ik voelde me iets beter en kon zo terug keren. Omdat ik hoopte dat het nu wat zou stil vallen poogde ik er van onder te muizen om zo wat te anticiperen op de finale. Jammer genoeg begon die finale 5 km verder. AG2R voerde de forcing achter de 7 vluchters op de Roche du Sampzon. Slechts een 25 tal renners schoten over, de rest, waaronder mezelf was uitgeteld. Na 160 km zat mijn wedstrijd er dan ook op, geen schande als je weet dat slechts 31 renners uitreden. Maar toch kan ik niet echt tevreden zijn. Nu ja, na de Ronde van Oman kwam deze zware wedstrijd blijkbaar nog wat te vroeg.

Groetjes Klaas

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het feit dat je al in de tegenaanval kon gaan, betekent toch dat je zo slecht nog niet was hé...

hendrik.vermeersch1@telenet.be zei

Nie slecht hoor,doe zo voort!Het is nen hele goeie leerschool om nen groten te worden! Kijk naar Sep van Marcke....groetjes rik v blankenberge!