zaterdag 25 februari 2012

Eerste wedstrijd op Europese bodem

Hallo

Het is weer al een tijdje geleden dat ik iets van me liet weten. Veel viel er dan ook niet te vertellen.
De terugkeer op Europese grond heeft me geen slecht gedaan, de darmproblemen zijn ondertussen verleden tijd. Alles zit opnieuw in zijn 'plooi', nu is het enkel hopen dat mijn lichaam al een beetje hersteld is van die ongemakken die me toch behoorlijk wat energie gekost hebben. Morgen zal ik alvast meer weten. Met de 'Boucles du Sud Ardèche-Souvenir Francis Delpech' staat namelijk een mooie wedstrijd op het programma. Een koers die me in principe goed zou moeten liggen.

Om 11u gaan we morgen van start in Bourg Saint Andeol. Na 114 km komen we een eerste keer aan de aankomst voorbij in Ruoms waarna nog 4 ronden van 21,4km moeten afgewerkt worden. Tijdens de 114 km in lijn krijgen we 4 hellingen voorgeschoteld waarvand de laatste 2 dezelfde hellingen zijn die telkens in de plaatselijke ronden zitten. De voorbije jaren werd deze wedstrijd vaak in een spurt met een beperkte groep betwist. De côte de Sampzon speelde hierin telkens de ultieme scherprechter. Ook dit jaar zal dit waarschijnlijk het geval zijn.

De wedstrijd is te volgen op Directvelo.com

Nu ga ik losrijden en vanmiddag ga ik dan met de benen in de lucht naar de collega's in België kijken.

Groetjes
Klaas

Geen opmerkingen: