woensdag 8 februari 2012

4e dag Qatar: Hectisch, hectischer, hecti!!!schst!!!...

Hallo

Vandaag rit 4 overleefd! Een rit van de Perzische Golf richting Golf van Bahrein met daartussen woestijn en wind, en dit keer meer dan de andere dagen.

Als nieuwelingen stond iedereen dan ook aan de start. Drummen om op de eerste rij te staan, wringen tijdens de neutralisatie als gekken en toen de vlag naar beneden ging, sprinten voor dood tot aan de eerste bocht na 700m waar de wind schuin achter stond!
De schade bleef al bij al beperkt tot 4 groepen. Gelukkig voelde ik me beter vandaag en kon ik lange tijd stand houden in de groep 2 (groep 2 en 3 kwamen snel opnieuw samen). En na een hevige achtervolging en richtingsverandering kwam ik terug bij het eerste peloton. Nu viel het helemaal stil en dit was het sein voor 2 renners waaronder mijn ploegmaat Shimizu om er vandoor te gaan. Hierna werd een plaspauze ingelast en dus was alles te herdoen na een hectisch eerste uur.
Toen de voorsprong van de twee leiders tot 7 minuten opgelopen was begon de wedstrijd opnieuw. Het hypernerveuze peloton viel nu niet meer stil en iedere kleine richtingsverandering zorgde voor een adrenalinestoot in het peloton. De leiders werden dan ook al teruggegrepen op 40 km van het einde. Bij het aanvatten van de lokale ronden ging het hek dan helemaal van de dam. De hele boel spatte uitéén. Ik kon behoorlijk stand houden en kwam in een derde waaier terecht. Met nog één ronde te gaan kwam ik weer aansluiten bij de groep na de 15 leiders. Het harde knokken werd dan toch een beetje beloond! Jammer genoeg zorgde een valpartij op 5 km van het einde opnieuw voor een breuk. Waardoor ik weer wat achterop kwam. Uiteindelijk bolde ik als 45e binnen. Geen memorabele uitslag natuurlijk, maar op zo'n hectische dag niet slecht en na de opdoffer van gisteren vooral goed voor het morele front!

Morgen belooft het een gelijkaardige dag te worden...

Gr Klaas

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Al staan er enkel kamelen te kijken langs de weg, toch wordt er zot gereden en ... het doet deugd te horen dat je in zo'n rit helemaal niet weggereden wordt en in de groep van Gilbert aankomt.

Noenkel zei

Vorige reactie was van Noenkel

Tom Vandenbussche zei

En slechts 48 gemiddeld vandaag... :p

Anoniem zei

sterk bezig! dit harde knokken zal nog lonen in de toekomst! take care! WB

rik v blankenberge zei

Doe zo voort je bent goe bezig hoor,ik volg het op de voet via het internet!Vele groeten vanuit het koude belgenland!