dinsdag 7 februari 2012

2e en 3e dag Ronde van Qatar

Hallo

Ondertussen is de Ronde van Qatar halfweg en daar ben ik blij om, want momenteel gaat het niet echt goed met mij. Ook al is deze wedstrijd helemaal mijn ding niet, toch functioneer ik niet zoals normaal.

Na de eerste rit voelde ik me al slap en gisteren werd het enkel maar slechter. Een gastro-enteritis bacterie heeft me getroffen. Ik voel me niet ziek of slecht, maar mijn spijsverteringsstelsel werkt dus niet naar behoren. Hierdoor kan ik niet de nodige energie opnemen, en in deze wedstrijd en op dit niveau is het noodzakelijk om 100% te zijn. Vandaag was het grootste gerommel in de buik wel over, maar het zal misschien nog enkele dagen duren vooraleer het krachtenarsenaal weer aangevuld is.

Over de wedstrijd dan:
Gisteren een ploegentijdrit van 11,2 km, waarin we zoals verwacht op onze plaats eindigden. Met een ploeg die helemaal niet voor dit korte, explosieve werk gemaakt is, verloren we 1min10s op de winnaar, Garmin-Barracuda, een ploeg die gemaakt is om hun spurter af te zetten in de laatste meters.

Vandaag mochten we 146 km door de woestijn rijden. Gelukkig (voor mij) stond er slechts een lichte wind. EĆ©nmaal de goede vlucht van 4 renners vertrokken was, met ploegmaat Lemair, werd de wedstrijd gecontroleerd door de spurtersploegen. Enkel bij de richtingsveranderingen was het zoals steeds opletten geblazen en gebeurden er weer gekke toeren!!!
Op 40 km van het einde ging alles dan op de kant, ik voelde me al niet echt lekker en zat achteraan. Door een bijna valpartij kwam ik nog eens tot stilstand en kwam zo op een gaatje terrecht waarna ik er 'af schoot' en zo de wedstrijd in de laatste waaier beeindigde. Leuk is anders! Hopelijk keert de kracht wat terug, anders kan het morgen een lange dag worden.

Groetjes uit het indrukwekkende Qatar
Klaas

2 opmerkingen:

Tom Vandenbussche zei

Vooruit kijken! Het seizoen moet nog beginnen!

Anoniem zei

Laat de moed niet zakken en forceer je lichaam niet! Gun jezelf de tijd om te herstellen van de bacterie... zoals Tom zegt: het seizoen is pas begonnen! Veel succes en hou je taai! WB