vrijdag 17 februari 2012

Drie zware dagen in Oman...

Hallo,

Nog eens een berichtje na drie drukke dagen in Oman...
Druk, in verschillende betekenissen!

Vooraleerst zijn er voor de start en na de aankomst vaak verre verplaatsingen waardoor we natuurlijk veel tijd verliezen en we soms laat terug waren in het hotel waardoor het onmogelijk was om veel tijd achter de computer te spenderen.

Verder was het de voorbije dagen ook zéér druk in mijn darmstreek, alles lag in de knoop waardoor ik me op dag 2 en 3 zéér flauw voelde, twee nachten geleden was het summum. En vond de drukte in mijn darmen dan toch een uitweg... Nu voel ik me al een stuk beter, hopelijk blijft het zo, want een opgave was zéér nabij!

En of dit nog niet genoeg was werd ik dan ook nog eens uitgeloot voor een dopingcontrole. Hierbij verloor ik opnieuw heel wat tijd, door mijn darmproblemen had ik namelijk veel vocht verloren en was ik uitgedroogd waardoor de controle lang duurde...

Alé, het ergste zal nu wel gepasseerd zijn! Het begon anderzijds niet zo slecht met een eerste rit die ik goed doorkwam zonder tijdverlies en overbodige inspanningen. De tweede rit voelde ik me na de bootreis al heel wat slapper, toch kon ik in de lastige finale aanklampen. Maar ik voelde al dat ik geen kracht had om een ereplaats uit de brand te slepen in de spurt bergop. Spijtig, want met goede benen zat er misschien wel iets in. Gisteren was dan mijn ergste dag, gelukkig was het veruit de gemakkelijkste rit waardoor ik me in het peloton kon schuilhouden, iets waar een goed getrainde wielertoerist ook zou in slagen. Op 3 km van het einde op één van de vele ronde punten waarbij we helemaal rond gingen liet ik dan begaan. Ik zat helemaal achteraan en had de kracht niet meer om nog op te trekken. Nu ja, een klassement ging ik hier toch niet rijden gezien de omstandigheden.

Hopelijk zijn de benen vandaag een stuk beter, dit zal nodig zijn, want het parcours is vandaag behoorlijk lastig. De laatste 60 km gaan constant op en af, met af en toe zéér steile passages. Ik heb alvast veel beter geslapen dan de voorbije nacht, dus hoop ik om de rit van vandaag beter door te komen.

Bedankt voor de aanmoedigingen!

Gr Klaas

2 opmerkingen:

Hanne zei

Nog heel veel succes met de laatste 3 ritten! Hopelijk herstel je goed en kan je de ronde uitrijden. Normaal zullen mama, papa en Thomas zondag tot de toeschouwers behoren.

noenkel zei

Eens de darmperikelen achter de rug ... laat ze maar een poepke ruiken