vrijdag 20 augustus 2010

Morgen: B.K. Hooglede - Gits

Hallo,

Morgen is het voor veel Belgische coureurs het absolute hoogtepunt van het jaar. Dan wordt namelijk de 'Omloop van de Gits- en Hooglede berg' verreden, ofte het B.K.!

Ook voor mij natuurlijk een belangrijke afspraak, als je er kan winnen is er (bijna) niets mooier. Maar voor mij is dit toch niet de topafspraak van 2010. Toen ik te horen kreeg dat Het B.K. in Hooglede zou verreden worden kreeg ik het er niet meteen warm van. Hooglede, het mekka van de kermiskoersen zowat. Voor mij heeft het al positieve (overwinning), maar ook al negatieve (valpartijen en rotdagen) gevoelens opgeleverd. Lastig kan het er wel zijn, maar naar mijn mening is het niet meteen de ideale plaats om een B.K. te geven. Hopelijk heb ik ongelijk.

Voor de 4e keer in 6 jaar (Temse, Laarne, Binche en nu dus) zit er weer een portie kasseien (de gevreesde Gitsberg, let op voor de paaltjes!) in de B.K. omloop, kwestie van onze Belgische roots niet te verloochenen zeker? In een WK parcours zie je dat wel nooit...
Verder loopt de aankomst ook bergop, zijn er flink wat bochten in de laatste kilometer en zitten de nodige smalle wegen in het 10 km lange parcours verwerkt. Alle ingrediënten zijn dus aanwezig voor een spektakelstuk!

Om 14u ga ik morgen met een kleine 200 collega's van start. Na 169 km zal er hiervan ééntje (minstens, ja, op een B.K. zijn er al eens meerdere gelukkig, zei het op andere wijze) overgelukkig zijn. Waarom ik niet? Als ik een goede dag heb, kan ik met iedereen wedijveren. Laat ons hopen.

Gr Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

Dat is recht voor de raap.
Zoals bij jou altijd ten andere.
Hoor ik graag.
PN