zondag 22 augustus 2010

BK en Aosta

Hallo,

Gisteren is het niet mijn dag geworden. De goede benen zijn ergens aan de weg blijven plakken (in Meulebeke misschien) en hierdoor speelde ik een anonieme rol in de wedstrijd. Na 60 km ging ik in de aanval. Met 8 renners reden we een kleine 2 ronden vooruit, maar het peloton liet niet begaan. Tijdens deze ontsnapping voelde ik me al niet goed.
Toen ik terug ingelopen werd vertrokken opnieuw 8 renners, dit bleek uiteindelijk de aanzet tot de beslissende ontsnapping. Verschillende renners konden nog de brug slaan naar de leiders en zo kregen we uiteindelijk goed 25 renners voorop. Ik bevond me in het peloton en toen ik zag dat de wedstrijd over was stapte ik met nog 2 ronden te gaan uit de wedstrijd.
Twee renners konden op het einde wegrijden uit de kopgroep en een spurt met 2 kroonde de verrassende Rob Goris zich tot kampioen.

Lang tijd om ontgoocheld te zijn heb ik niet, want morgen vertrek ik naar Italië om vanaf dindsdag tot en met zondag deel te nemen aan de Giro della Vallée d'Aosta. Hopelijk doet de Italiaanse berglucht me goed en vind ik daar opnieuw het goede gevoel. Over een resultaat spreek ik in deze wedstrijd niet, aangezien het altijd afwachten is hoe de tegenstand is.

Gr Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

Live te volgen op: http://www.ciclismoweb.net/index.php?option=com_content&view=article&id=4557:1-tappa-47d-giro-della-valle-daosta&catid=73:elite-under-23-international&Itemid=75