donderdag 22 april 2010

Voorbeschouwing: Tour de Bretagne

Hallo,

Komende week staat weer een mooie wedstrijd op het programma, de gerenomeerde Tour de Bretagne, dit is opnieuw een mooie gelegenheid om me te tonen.

We starten deze zevendaagse rittenkoers zondag en maandag op het eiland Jersey, zondag staat een rit geprogrammeerd van 10 ronden op een lokaal circuit van 14,2 km en maandag een (jammer genoeg te) korte tijdrit van 10 km. Na onze Jersey ervaringen keren we terug naar het vaste land om daarna nog 5 etappes te rijden dwars doorheen Bretagne.
Die ritten zijn allemaal vrij lang, ze bestaan zoals steeds uit een stuk in lijn en op het einde plaatselijke ronden. Zoals steeds verwacht ik dat die plaatselijke ronden lastig zullen zijn, steile klimmetjes, smalle, kronkelende wegen...

Het deelnemersveld oogt zeer sterk met verschillende profploegen aan de start, maar in Normandiƫ heb ik bewezen dat ik daarvan geen schrik hoef te hebben.
Ik hoop na mijn buikgriepje opnieuw over al mijn krachten te beschikken, in Zellik-Galmaarden voelde ik me nog niet 100%, maar ondertussen zijn we opnieuw een week verder.

Groetjes en indien mogelijk laat ik volgende week af en toe iets weten,
Klaas

meer info op:
http://www.tourdebretagne.fr/

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Allez dan, hup met de geit!
Tom

Anoniem zei

Een dikke proficiat met de goeie ontsnapping! Spijtig dat de weersomstandigheden deze week te ... goed waren! Misschien morgen nog top-tien?

Het zou alleszins heel mooi zijn...

Tom