zondag 4 april 2010

Verslag Torhout

Hallo,

Gisteren ging ik van met 124 collega's van start in Torhout - T'Hoge. Daar moesten we 24 ronden van 4,8km afleggen op en rond de 'Hoge berg', een strook van 300m bergop. Moest dit nog niet genoeg zijn om het verschil te maken dan zou een stevige voorjaarsbries daar wel voor zorgen.

Ik startte achteraan en had een 2 tal ronden nodig om op te schuiven naar de kop van de koers. Eens ik daar verscheen waren net 4 renners vertrokken uit het peloton met hierbij mijn ploegmaat Jelle Wallays. In de 3e en 4e ronde probeerde ik enkele keren de sprong naar voor te maken, regelmatig reed ik weg met een groepje, maar voorlopig zonder succes. Ik besloot dan maar om me even rustig te houden in het peloton en enkele ronden af te wachten. De 4 koplopers konden ondertussen tot een kleine minuut uitlopen. Net voor half koers trokken 12 renners in de tegenaanval. Op dat moment zat ik iets te ver, maar ik besefte wel dat dit gevaarlijk werd. Ik reageerde en na 2 ronden achtervolgen kon ik aansluiten. In verschillende schuifjes sloten nog renners aan en ook de koplopers werden ingerekend, hierdoor ontstond een ruime kopgroep van 25 renners. Hieruit reden 8 renners weg, met opnieuw ploegmaat Jelle Wallays. Ik besefte opnieuw het gevaar en na een ronde achtervolgen kon ik met nog een renner aansluiten. Jammer genoeg werden we na 2 ronden opnieuw ingerekend. De kopgroep was ondertussen wel uitgedund, maar een ander groepje kwam ondertussen opnieuw dichterbij. Op goed 7 ronden van het einde waagde ik mijn kans, ik ging voor een premiespurt en sloeg een kloofje. Ik besloot even door te gaan in de hoop wat steun te krijgen en zo met een groepje voorop te blijven. Niemand kon de kloof overbruggen en ik liep verder uit tot 30s. Ik besloot dan maar door te gaan maar reed toch nog wat op reserve. Op 3 ronden van het einde kwamen de achtervolgers dicht terug. Na 4 ronden solo had ik toch niks meer te verliezen en daarom besloot ik om wat te versnellen. Ik liep opnieuw uit tot 30s, maar raakte nooit uit het zicht. Bij het ingaan van de laatste ronde had ik nog 20s voorsprong, het zou dus nog kampen worden. In de laatste kilometers kwamen de achtervolgers nog zeer dicht bij, maar ik viel niet meer stil en kon standhouden en zo na een solo van 35 km mijn eerste zege binnen halen.
Jelle Wallays die knap afstoppingswerk verrichtte bij de achtervolgers kon nog een knappe 2e plek uit de brand slepen.

Het rare was dat ik me niet 100% voelde na de ronde van Normandie, dit is niet helemaal onlogisch, aangezien een kermiskoers moeilijk te vergelijken is met zo'n koers als Normandie en dat piekt natuurlijk wat in de benen... maar de conditie heeft uiteindelijk de bovenhand gehaald.
Nu goed recupereren en op naar de volgende koers, Circuit des Ardennes.

Gr Klaas

5 opmerkingen:

Noekel zei

Een dikken proficiat!

Fernand zei

proficiat vanwege Fernand uit Zingem

Anoniem zei

Proficiat!

Anoniem zei

Yes ! Eindleijk beloond voor de geleverde inspanningen .
Proficiat !
Op naar de volgende zege !!!!

M.

Anoniem zei

Yes ! Eindelijk beloond voor de geleverde inspanningen .
Proficiat !
Op naar de volgende zege !!!!

M.