woensdag 7 april 2010

Vooruitblik: Circuit des Ardennes

Hallo,

Van vrijdag tot en met zondag ben ik aan de slag in de Franse Ardennen en Champagne streek voor het Circuit des Ardennes (UCI 2.2).

De eerste rit vrijdag heeft start en aankomst in Juniville, daartussen moeten we 176 km overbruggen met 4 hellingen. Op dag 2 staat opnieuw een lange rit op het programma, start is in Rimogne en de aankomst in Signy-le-Petit. Daartussen liggen 165 km met 3 hellingen van 2e categorie. In deze rit maken we ook even een uitstapje naar België en passeren we langs Chimay en Couvin.
Op zondag staan er dan 2 ritten op het programma om de ronde af te sluiten. In de voormiddag een tijdrit in Charleville-Mezières over 14 km op een vrij geaccidenteerd parcours. In de namiddag mogen we dan nog eens aan de slag voor een lastige Ardennen rit van 110 km in Revin waarin we onder andere de lastige Côte de Mont-Malgré-Tout (cat. 1) moeten overwinnen en nog 4 andere hellingen (3 van cat. 2 en 1 van 1e cat.).

Ik heb goede herinneringen aan deze wedstrijd, vorig jaar kon ik hier een rit meepikken en nog een 3e plaats. Dit keer ligt het parcours me wel iets minder, de eerst 2 ritten lijken op papier niet echt lastig en kunnen misschien op een massaspurt uitdraaien, en de tijdrit op zondag voormiddag is ook niet mijn grootste specialiteit... Maar ja, de uitslagen van de laatste weken tonen aan dat de conditie goed is en dus hoop ik me opnieuw te kunnen tonen in dit sterke deelnemersveld, hopelijk met enkele mooie resultaten!

Gr Klaas

meer info op:

http://www.circuitdesardennes.fr/

Geen opmerkingen: