maandag 19 april 2010

Zellik - Galmaarden

Hallo,

Na een weekendje buikgriep trad ik gisteren opnieuw aan in Zellik - Galmaarden. Ik wou graag mee zijn in de vroege vlucht om zo op mijn 'gemak' de eerste wedstrijdhelft te kunnen doorkomen.
Ik sprong dus enkele keren mee in het begin en 2 keer zag het er ook echt goed uit en reden we enkele kilometers met een groepje voor het peloton uit. Maar het mocht blijkbaar niet zijn, want toen in verschillende schuifjes een ruime kopgroep vertrok was ik niet mee. In sommige koersen lukt het me blijkbaar echt niet om het goede moment te kiezen, jammer...
Ik had op deze manier wel al wat kruit verschoten, daarom hield ik me ook gedeisd tijdens de eerste beklimming van de Muur en Bosberg. Op de 2e beklimmining van de Muur kwam ik wel goed door als 4e. Aangezien we weg reden met een groepje besloot ik door te gaan, maar op de Onkerzeleberg liep alles opnieuw samen. Ik ging onmiddellijk opnieuw aan de haal en kreeg een Amerikaan in steun. Na goed 10 km in de aanval kwamen we terug tot op 45s van de leiders, maar jammer genoeg kwam op de top van de Congoberg ook het eerste deel van het peloton terug en even verder sloot de hele groep opnieuw aan. Voor mij het sein om even uit te rusten, want ik voelde me niet meer zo fris. In het peloton viel het ook even stil want de koplopers liepen opnieuw tot 1min30 uit. Hieruit was ondertussen mijn ploegmaat weggevallen met materiaal pech (3 andere Beveren2000 renners kregen ook pech, waardoor we na 60 km maar met 3 in koers meer zaten, geen sinecure...). Daarom kreeg ik het sein van de ploegleider om opnieuw iets te ondernemen. Blijkbaar was dit een goede stimulans, want al gauw reed ik met 3 andere renners weg. 10 renners kwamen na enkele kilometers nog terug en zo kwamen we met een 15 tal renners in de achtervolging. Na een 10tal kilometer (op 50 km van het einde) hadden we de koplopers opnieuw te pakken, maar ondertussen waren hieruit al 6 renners aan de haal gegaan en zij hadden een goede halve minuut de achtervolgende groep van een 20 tal renners met mezelf en wij lagen nog één minuut voorop op het peloton...
Vanaf toen is het wedstrijdverhaal snel geschreven:
Bij ons was er totaal geen samenwerking waardoor de 6 steeds verder uitliepen.
Het peloton kwam stillaan weer op gang...
... wij werden op 30 km van het einde terug ingerekend.
Met nog 20 km te gaan hadden de vluchters nog 1 minuut op het peloton...
...met nog 1 km te gaan was alles te herdoen, massaspurt dus...
...gewonnen door Coen Vermeltfoort, ik werd 53e.

Ik blikte met wat gemengde gevoelens terug op deze wedstrijd. Ik voelde me goed maar niet super, toen ik niet mee was met de vroege vlucht was mijn wedstrijd al bijna half gepasseerd. Ik deed er nog veel aan om de koers toch open te breken, maar zonder succes.
Op naar de volgende koersen (die me opnieuw beter liggen)!

Gr Klaas

1 opmerking:

Rien Devriendt zei

Hoi Klaas,

ben toevallig op jouw blog gestoten. Veel succes met de komende koersen!