vrijdag 9 april 2010

1e rit Circuit des Ardennes

Hallo,

Vandaag zat het niet echt mee...
De rit verliep over smalle, glooiende wegen, een stevige bries zorgde er dan ook voor dan er constant op een lint werd gekoerst. In het begin reden een 12 tal renners weg, maar na een helse achtervolging liep alles na 50 km opnieuw samen. Om me niet meer te laten verrassen koerste ik nu goed vooraan en schoof vaak mee, het peloton scheurde vaak, maar alles bleef toch samen tot na 78 km 3 renners toch een vrijgeleide kregen. Hun voorsprong liep snel op tot 5 min, maar toen schoot het peloton in gang. Na 120 km was de voorsprong nog 2min30, maar toen stonden we 2 minuten stil voor de trein...
De fut was helemaal uit het peloton en de vluchters kregen opnieuw 6 min voorsprong, toen werd het al onmogelijk om nog terug te keren.
In de finale ging het tempo dan toch nog de hoogte in, maar toen was het kalf al verdronken. De vluchters hielden uiteindelijk meer dan 3 min over.
Voor mij zat het in de finale helemaal tegen op 8 km van de aankomst was er een grote valpartij vooraan in het peloton en lag ik er jammer genoeg bij. Gelukkig kon ik nog net naar rechts sturen en kwam ik in een vers geploegd veld (zacht) terrecht.
Jammer genoeg was het peloton door deze valpartij in stukken gescheurd, tegen dat ik opnieuw vertrokken was zag ik het peloton al niet meer rijden. Ik ga de laatste kilometers nog alles en kwam nog terug tot in een 2e groepje, maar ik denk dat ik wel een 30 tal seconden verloren heb op het grote peloton, jammer, want ik voelde me goed vandaag en de laatste 10 kilometer reed ik echt hard in de achtervolging, maar helaas... Voor ploegmaat Dennis Vanendert was het echter nog slechter, hij lag er ook bij, en is afgevoerd naar het ziekenhuis, hopelijk valt de schade nog mee.

Hopelijk heb ik morgen en overmorgen meer geluk, en kan ik de ontgoocheling wegfietsen, een klassement rijden lijkt nu al verloren, nu moet ik proberen om me in een rit te tonen.

Gr Klaas

Geen opmerkingen: