zaterdag 27 maart 2010

Voorlaatste rit

Hallo,

Vandaag gingen we start in Ducey om 172 km verder aan te komen in Bagnoles-de-l'Orne. Er werd opnieuw zeer hevig gestart en in het begin had ik het vrij lastig en dus moest ik me ook beperken tot volgen in het peloton. Na een 20 tal kilometer konden 12 renners wegrijden. Hun voorsprong liep op tot 4 min op het peloton waar de ploegen van de 3 leiders in het klassement de wedstrijd controleerden.

Na 100 km begon de koers dan echt, het begon te regenen, en op een helling van 4 km, daar werd het peloton voor het eerst flink uitgedund. Ook de kopgroep werd tot 3 man gereduceerd en hun voorsprong begon nu snel terug te lopen.
Bij het ingaan van de 3 plaatselijke ronden hadden de 3 leiders nog een kleine halve minuut voorsprong op 4 man met daarbij Jelle Wallays en Sven Jodts. Het peloton volgde een half minuutje verder. Sven Jodts kon op de lastige plaatselijke ronde, met 2 klimmetjes, waarvan één steil, en duizend en één bochten de sprong naar de leiders maken. Ook het peloton viel volledig uiteen op het zeer explosieve rondje dat niet echt mijn ding was. Ik moest dan ook op tanden bijten om bij de eerste groep te blijven. Op één ronde van het einde liepen we uiteindelijk de leiders in vatten we met een 50 tal renners de slotronde aan. Daar werd het peloton nog verder gereduceerd tot een 30 tal renners. 3 renners konden hieruit wegrijden en spurtten met enkele seconden voorsprong voor de ritzege. Ik kwam aan bij de eerste achtervolgers en was hiermee tevreden aangezien de benen niet echt goed waren na gisteren.

Morgen nog één dag, opnieuw in de regen...
Hopelijk zit alles mee, en kan ik mijn top 10 plek behouden, want de koers ligt na de 3 eersten in het klassement nog helemaal open.

Gr Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

Proficiat! Dit belooft veel goeds!
Tom