maandag 1 maart 2010

Brrrrrr... ussel - Opwijk

Hallo,

Gisteren was het dan zover, de eerste officiële koers van het seizoen. En het werd onmiddellijk ééntje om niet te vergeten!
Met 190 renners, en Xynthia, gingen we van start in Wolvertem. Normaal gezien zijn het de renners die de koers maken, maar deze keer was dit geen waar en was het Xynthia... Van bij de start begon het regenen en te waaien, en dit zou alleen maar erger worden zodat we na één uur wedstrijd over storm konden spreken. Ook de temperaturen doken de dieperik in, bij de start nog een graad of 8, maar dit liep al snel terug tot een schamele 3 graden.
Ik had me vrij goed ingeduffeld, maar toch had ik het bij de start al flink koud. Ik hoopte dat ik wat zou opwarmen in de koers maar dit was niet het geval. Het eerste uur wedstrijd probeerde ik zo goed mogelijk vooraan te rijden, maar ik voelde al snel dat ik door de koude niet over al mijn krachten beschikte. Dit werd alleen maar erger, want de wind wakkerde nog eens aan ook. Het werd bij momenten gevaarlijk en doordat ik helemaal verkleumd was had ik niet veel controle meer over mijn fiets. Ik bleef zo rond de 50e positie hangen in het peloton, maar toen ik om keek zag ik dat ik plots als laatste van het peloton reed. Meer dan 2/3 van de renners had al opgegeven. Ik wou toch nog door gaan en reed dan maar constant op een 50 tal meter van het peloton om warm te krijgen. Jammer hielp dit niet meer, en volledig onderkoeld gaf ik er dan maar de brui aan... Dit had ik nog nooit meegemaakt, het was precies alsof ik onder een ijskoude douche stond met nog eens een ventilator op me gericht. In de kleedkamer stond ik nog meer dan uur te bibberen...

Vroeger was dit mijn weer, maar net nu ik in de winterse periode enkele kilo's heb kwijtgespeeld krijgen we weersomstandigheden die maar om de 10 jaar in koers opduiken, de wet van Murhpy zeker? Enfin, dit waren (ik hoop het toch) extreme omstandigheden en niet iedereen verdraagt dit even goed. Het is dus nog even afwachten hoe de waardeverhoudingen echt zijn. Toch was ik ontgoocheld, want de koers was een echt slagveld, man tegen man, en zoiets ligt me normaal gezien goed.
Ploegmaat Julien Vermote won op overtuigende wijze de ingekorte koers, en maar liefts 4 renners van de ploeg eindigden in de top 11! Chapeau! Ik hoop dat de omstandigheden snel beter worden zodat ik weer over al mijn mogelijkheden beschik.

Groetjes Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

Niet aantrekken! Volgend weekend krijg je een nieuwe kans...

Tom