zondag 7 maart 2010

Verslag: De Vlaamse Pijl

Hallo,

Gisteren stond ik aan de start van de Vlaamse Pijl, na Brussel-Opwijk bleef ik wat in het ongewisse en dus wou ik gisteren eens te weten komen hoe ver ik stond.
Ik was dan ook zeer gemotiveerd om er iets van te maken...

Ik probeerde dan ook al van in het beging om er vanonder te muizen. Bij een derde poging had ik even succes en met een 3-tal reed ik enkele kilometers voorop. Jammer genoeg waren het de verkeerde medevluchters en liet het peloton ons niet begaan, 3 renners vertrokken daarop onmiddellijk en zij kregen wel een vrijgeleide, de uiteindelijke winnaar kwam hier zelf uit...
Geen geluk voorlopig, maar niet getreurd, de heuvelzone moest nog komen. Op de Kluisberg ging ik op de top even door, maar de ploeg van Roubaix liet niet begaan. Op de Trieu bleef het windstil, op de Kwaremont kon ik me goed vooraan plaatsen en kwamen er talrijke scheuren, maar de wind op kop in de afdaling zorgde ervoor dat alles opnieuw samen liep. Op de Patersberg scheurde alles opnieuw en liet ik me vastrijden in de goot, hierdoor verloor ik een 25 tal plaatsen met als gevolg dat ik in een achtervolgend groepje terecht kwam. Na enkele kilometers achtervolgen kwam ik net voor de bevoorrading opnieuw aansluiten bij het eerste groepje. Ik schoof snel terug naar voor, maar net toen ik opnieuw vooraan had postgevat waren 6 renners weggereden. Ik reageerde onmiddellijk maar kreeg onmiddellijk enkele ploegmakkers van de renners vooraan op het wiel die natuurlijk afstopten. Het viel even helemaal stil en de vogels waren gaan vliegen.
Deze 6 liepen snel uit en kwamen algauw bij de vroege vluchters, waardoor er 10 renners op kop kwamen die al snel tot 8 herleid werden. Ik probeerde dan maar 'duizend en één keer' om een tegenreactie op gang te brengen maar zonder succes. Alle aanvallen werden de kiem ingesmoord door de ploegen van de renners vooraan. Jammer, want ik had echt goede benen.
Uiteindelijk kwamen we in de plaatselijke ronden aan met een achterstand van bijna 2 minuten op de leiders. Ik was ontgoocheld en probeerde constant om weg te rijden, maar het mocht écht niet zijn vandaag. Een twintigtal renners trokken nog in de achtervolging, maar kwamen niet echt dichter. In de laatste ronde reden nog enkele groepjes weg, ook ik kon op 4 km van het einde uiteindelijk nog wegrijden van het peloton en eindigde uiteindelijk ontgoocheld op een niets zeggende 47e plaats.

Dit is echt jammer, het zat echt niet mee, blijkbaar had ik vandaag totaal het gevoel niet om mee te zijn met de goede ontsnapping, jammer want de benen waren er wel. Enfin, de volgende keer probeer ik iets minder 'lomp' te koersen, ik weet nog niet waar. Met een mooi resultaat had ik mij van een selectie voor de Kattekoers kunnen verzekeren, maar ik besef dat de plaatsen nu wel duur zullen zijn. Jammer, want ik voel dat ik de goede vorm te pakken heb. Gelijk waar ik volgende week start, ik zal dubbel gemotiveerd zijn! Mijn wedstrijden moeten wel nog komen, maar toch, dit zijn gemiste kansen.

Groetjes Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

Niet aantrekken, het seizoen is nog lang en het is ook iets te koud voor de hele scherpe renners hé ;-)

Tom