donderdag 25 maart 2010

Dag 2 en 3

Hallo,

Gisteren stonden er 2 ritten op het programma, in de voormiddag reden 2 renners snel weg en werd er daarna gecontroleerd. Zo eindigde de rit uiteindelijk in een massaspurt, waarin ik me niet moeide.
Ik voelde me wel goed, en had dus zin om me in de namiddag eens te tonen. Het parcours was een stuk lastiger en boven op de eerste klim kon ik wegrijden met nog een renner. Eén renner kwam nog terug en zo waren we met 3 vertrokken. Er stond veel wind en dat was niet echt in ons voordeel. Toch liepen we tot 1min40 uit. Op 15 km van het einde hadden we echter nog maar 40s op het peloton. Maar blijkbaar hadden we goed ingedeeld, want we versnelden nog en op 5 km van het einde hadden we nog steeds 40s, het zag er dus goed uit. Jammer genoeg begon de Spanjaar die mee was te pokeren en zo vielen we enkele keren volledig stil, zo slonk onze voorsprong snel en werden we toch nog opgeslokt door het langgerokken peloton bij het ingaan van de laatste kilometer. Jammer...

Vandaag zat het weer niet mee, 3 lekke banden. Net toen het peloton in waaiers getrokken werd. Eerst was ik niet mee met de eerste groep, maar op de 3e klim van de dag kon ik naar de eerste waaier toe rijden. Jammer genoeg sloeg dan het noodlot toe. Enkel een neutrale wagen was in de buurt en die reed opnieuw snel weg, zo belandde ik in de 2e groep en kwam uiteindelijk op vele minuten toe.

Hopelijk heb kan ik me in één van de volgende ritten nog eens tonen en heb ik dan wat meer geluk.

Gr Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

Het heeft niet lang geduurd...
Spijtig van die drie lekke banden, anders deed je nu mee voor de eindzege tegen een Bichot die toch nog ooit de Ster van Bessèges heeft gewonnen...

Succes nog in het weekend! Het wordt daar een leuk weertje, zo te zien, vooral zondag: regen, regen, regen :p

Tom