vrijdag 26 maart 2010

Vijfde rit: Normandie

Hallo,

Vandaag stond weeral een lastige etappe op het programma. Regen en koude bij de start en een strakke wind maakten het nog extra hard.
In het begin van de rit werd er onmiddellijk een hels tempo opgelegd. Door de kou voelde ik me wat verkrampt en in het begin liep het dan ook niet echt voor mij. Gelukkig bleef alles redelijk te samen en hield de regen stilaan op. Zo warmde ik wat op en kreeg ik ook betere benen. Na 50km volgde dan een lastige helling van 3 km, daar reden we met een 25 tal renners weg. Het peloton liet echter niet begaan en kwam tot op 100m terug, dit was het sein om te versnellen. En zo reden we met 5 renners weg, 5 renners kwamen nog uit het peloton terug en zo kwamen we met 10 voorop. We moesten even knokken voor een minuut voorsprong, maar eens die bereikt, schoot onze voorsprong de hoogte in en liepen we steeds verder uit.
In de finale brak de kopgroep in 2 en moest ik even passen. Op de lastige plaatselijke ronden die bergop eindigden kwam ik er opnieuw door en werd zo uiteindelijk mooi 6e.
In het klassement schuif ik op naar een 9e plek. Jammer van mijn lekke banden van gisteren, anders stond ik nu zeker top 5 en misschien wel meer.
Op naar de volgende...
Gr

Geen opmerkingen: