vrijdag 13 maart 2009

Vooruitblik: Deinze-Ieper

Hallo,

Zondag aanstaande staat met Deinze - Ieper, ofte de Kattekoers, weer een klassieker met naam op het programma. Deze wedstrijd, waar ik voor de 4e keer aan de start zal verschijnen, is tevens de eerste wedstrijd die mee telt voor de Topcompetitie, een regelmatigheidcriterium voor renners tot 27 jaar.

Om 12u50 vindt de officieuze start plaats aan het voetbalstadion van Deinze waarna het in rechte lijn gaat richting Ieper voor een eerste passage na 60 km aan de aankomstlijn. Daarna begint het serieuze werk met 2 ronden van goed 30 km door het Heuvelland. Hierin moeten we telkens de Baneberg, Rode Berg en de Kemmelberg overwinnen. Waarna er nog 25 km vlakke kilometers volgen om uiteindelijk na 164 km terug in Ieper aan te komen.



De voorbije jaren focuste ik me telkens op de Kemmelberg en reed er vaak als eerste over de top, maar dit leverde jammer genoeg nog weinig succes op. De slag werd al telkens net voor of net na de Kemmelberg gemaakt. Misschien moet ik het dit jaar eens anders aanpakken, met de conditie die ik heb moet er zeker iets in zitten...

Tot na de koers,
Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

Maak er, rustig aan, het BESTE van.
GOOD LUCK !

P.N.