maandag 2 maart 2009

Het relaas van Klaas: Brussel-Opwijk

Hallo,

Gisteren was het dus de echte start van het nieuwe seizoen.
Net geen 180 renners stonden aan de start in Wolvertem. Onder een aangename lentezon werd er onmiddellijk serieus gevlamd, in het begin waren er enkele kleine ontsnappingspogingen, maar zonder succes. De eerste ontsnapping ontstond onder impuls van mezelf tijdens de eerste beklimming van de Putberg. Samen met Sven Vandousselaere, Jens Keukeleire, Kevin van den Noortgaete en ploegmaat Jan Ghyselinck reden we weg van de rest van het peloton. We reden onmiddellijk goed rond en fietsten zo een bonus van 1min30 bijeen. Jammer genoeg was niet iedereen even sterk in de kopgroep en waren we met iets te weinig waardoor de ontsnapping eigenlijk ten dode opgeschreven was. Toen de voorsprong begon te slinken verhoogden wij wel nog het tempo, hierdoor schoten we uiteindelijk met 3 over en liepen we weer uit tot één minuut, zou het dan toch lukken...




Helaas, op 15 km van de meet, in de eerste plaatselijke ronde kwamen 10 renners aansluiten. En na de gebruikelijke aanvalspogingen in de laatste ronde kwam het uiteindelijk tot een spurt die ik zelf op gang bracht om mijn ploegmaats te lanceren. Tegen Frederiek Robert viel echter niks te beginnen en hij won dan ook, zelf bolde ik uiteindelijk als 12e binnen.

Ik ben zeer tevreden over mijn wedstrijd en conditiepeil, alleen jammer dat die 120 km in de aanval niet beloond werden, maar dat is koers zeker?
Op naar de volgende wedstrijd met hopelijk even goede (of betere) benen, dan moet er wel iets in zitten...

Groetjes Klaas

4 opmerkingen:

Fernand zei

zeer goede prestatie voor je
eerste wedstrijd bij uw nieuwe
ploeg,en groetjes aan Luc
vanwege Fernand uit ZINGEM

nicole zei

Klaas

Pierre en ik komen zaterdag naar de koers kijken, ik zie dat je daar ook koers, zondag was het mooi om u zo te zien koersen, doe zo voort.

NICOLE

Anoniem zei

PROFICIAT met de creatie van jouw weblog. Now you are in business.

Nog meer felicitaties voor je prachtprestatie in Brussel-Opwijk.
YES, YOU CAN !

P.N.

Pieter zei

Klaas,

Ik kon er helaas niet bijzijn in Brussel-Opwijk, het doet echter veel plezier om te horen dat je de koers maakte. Tot gauw

Pieter