maandag 23 maart 2009

Verslag Zuid-Kempense Pijl

Hallo,

Gisteren stond voor mij alweer een interclubwedstrijd op het programma, de GP Wilfried Peeters in Mol. Het biljartvlakke parcours en aangename weer zouden zorgen voor een snelheidswedstrijd.

Mijn doel was dan ook om mee te gaan in één of andere ontsnapping. Tijdens de eerste 30 km was ik dan ook hyperactief, maar in zo'n wedstrijd komen nu eenmaal "duizenden" aanvallen en is het altijd een beetje een loterij. Ik trok blijkbaar het verkeerde lotje vandaag, want 18 renners konden zich afzonderen met voor onze ploeg slechts één renner, Dennis Vanendert.
Dit was een ietwat vervelende situatie, maar gelukkig viel het in het peloton onder impuls van de Eijssen ploeg nooit echt stil waardoor de koplopers nooit meer dan 1min20 voorsprong kregen. Met mondjes maat kwam er versterking voor Eijssen, maar de kloof bleef gedurende de volgende 70 km rond de minuut bengelen. Na 100 km namen wij dan zelf met de ploeg het initiatief in handen, in een mum van tijd kwamen we tot op 100 meter van de kopgroep. We liepen 11 van de 18 renners in en het peloton scheurde in flarden. Hierdoor veranderde de hele koerssituatie opnieuw.

We kregen nu 7 renners op kop, met nog steeds Vanendert, en daarachter een groep van een 50 tal renners die weer even liet begaan, de rest van het deelnemersveld was uitgeschakeld. De koplopers liepen opnieuw uit tot 30 s, maar al snel kwam er weer organisatie in het peloton en op anderhalve ronde van het einde was alles te herdoen. Ik reageerde nog verschillende keren op enkele uitvallen in de laatste ronde, maar telkens zonder succes. Op een 7 tal kilometer van het einde leek de beslissing dan toch te vallen toen ploegmaat Jelle Wallays zich kon losmaken met 2 andere renners, ze namen tot 15s, maar toen kwam het Eijssen team weer opzetten en op 500 meter van de meet werden de laatste vluchters bijgebeend. De onafwendbare massaspurt kwam er dus aan en hierin toonde Frederiek Robert zich oppermachtig. Ikzelf probeerde ploegmaat Tosh van der Sande zo goed mogelijk vooraan te houden, maar in het geduw tijdens de laatste kilometer liet ik me wat wegdrummen en werd uiteindelijk 24e.

Het gevoel was opnieuw beter dan vorige week, deze week ga ik nog goed trainen, maar toch iets minder, en daarna goed rusten zodat ik fris aan de start kom aan de wedstrijden in april die me normaal gezien wat beter liggen.

Groetjes Klaas

1 opmerking:

Noekel zei

Ge zijt goe bezig Klaas. Ik wist nie da je zo goed kon schrijven.
Tot in D'ardennen.