dinsdag 3 januari 2012

Voorbereiding op het grote werk

Hallo

Natuurlijk breng ik eerst en vooral mijn beste wensen voor 2012 over aan jullie allemaal en uiteraard is dit cliché, maar daarom niet minder gemeend!

Mijn 'uitje' naar Japan ligt ondertussen al een tweetal weken achter de rug. Van 'jetlag' is er helemaal geen sprake meer en dus kan er volop getraind worden. Voorlopig doe ik dit nog in ons (soms grauwe, maar warme) Belgenland. Zowel het trainingsvolume alsook de intensiteit is er serieus op vooruit gegaan sinds mijn terugkomst.
Dit heeft meerdere oorzaken, de weersomstandigheden laten het toe, ik kan mij nu volledig focussen op 'het fietsen' en dit komt dan ook op de eerste plaats en ik doe het uiteraard graag. Maar de hoofdreden is toch nog van een andere aard, mijn koersdebuut in 2012. Dit is iets vroeger dan oorspronkelijk voorzien en onmiddellijk een wedstrijd van een zéér hoog niveau waar 'rustig inrijden', 'wedstrijdritme opdoen' en 'kilometers malen' letterlijk termen zijn die met los zand aanéén hangen. Mijn vuurdoop komt er namelijk aan begin februari in de Ronde van Qatar en daarna de Ronde van Oman. Twee relatief nieuwe wedstrijden die op korte tijd geevolueerd zijn tot de belangrijkste 'voorbereidings'wedstrijden van het jaar. Een heel resem toppers tekent dan ook present. En uiteraard zorgt dit wat voor schrik, ik zal er geen uitslagen rijden, daar ga ik toch vanuit, maar ik wil er ook niet helemaal afgaan...

Ik zie deze wedstrijden vooral als een uitmuntende ervaring en een manier om sterker te worden. Ik weet nu al dat ik er zal afzien, maar ik hoop er dan later op het seizoen de vruchten van te plukken. Ik start er dus zonder druk, maar ik weet nu al dat ik toch maar met een klein hartje aan de start van de eerste rit zal komen!

Groetjes
Klaas

Geen opmerkingen: