donderdag 23 september 2010

Tour du Gévaudan

Bonjour à tous,

Morgen begin ik aan mijn Frans avontuur. Dan wordt namelijk de eerste etappe van de Tour du Gévaudan gereden waaraan ik met de Franse ploeg 'La Pomme Marseille' aan deelneem.
Nu is 'etappe' wel veel gezegd, want in vergelijking met wat we zaterdag en zondag te verwerken krijgen, valt een ploegenproloog van 1,2 km nogal mee. Alleszins op het gebied van duur toch..., op vlak van intensiteit zal het wel anders zijn! Om 20u30 rollen wij van het startpodium.

Zaterdag en zondag volgt dan het 'echte' werk, twee zware ritten door het 'Centraal Massief' met telkens een aankomst bergop.
Zaterdag vertrekken we in Ispagnac Quézac en komen we 162 km verder aan in L'Espérou op de flanken van de Mont Aigoul. Onderweg krijgen we al 3 beklimmingen onder de wielen geschoven waarna we dus eindigen met de klim naar L'Espérou, een lange, maar niet zo steile klim (op papier althans).
Op zondag gaat het van Marvejols richting Mende, de etappe is slechts 135 km lang. Deze keer liggen er onderweg 2 beklimmingen en komen we aan op de fameuze 'Montée Laurent Jalabert', dit is zowat het omgekeerde van de beklimming naar l'Espérou, kort en steil!

Ik hoop op goede benen, die zal ik op dit parcours en met het sterke deelnemersveld goed kunnen gebruiken. Het zou mooi zijn moest ik me nog eens kunnen tonen en een mooie uitslag versieren. In Rochefort, 2 weken terug, was de conditie alleszins nog ok, helemaal verdwenen zal die dus niet zijn.

Gr Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

GOOD LUCK !
YES, YOU CAN !
P.N.