vrijdag 24 september 2010

C'est parti (en debuut niet gemist)

Hallo,

Deze avond zijn de eerste meters (neen, nog geen kilometers) van de Tour du Gévaudan gereden. Voor mij ook meteen de eerste meters in een nieuwe tenue...

Het ging om een ploegenproloog van 1,2 km in de straten van Mende, de eerste 500m bergaf, dan een vlak stukje en de laatste honderden meters weer bergop. Aangezien de tijd van de 4e renner over de aankomst van tel was besloten we om maar met 4 renners te finishen. Omdat ik geen spurt heb voor de laatste meters offerde ik me op om de kopstart te nemen. Ik deed dit blijkbaar goed, want uiteindelijk eindigden we op een 3e plaats op minder dan een seconde van de winnaars. Blijkbaar had ik mijn steentje meer dan bijgedragen, want iedereen was het er overeens dat we het verschil gemaakt hadden in de enige moeilijke bocht die op het circuit lag. Nochtans had ik me voorgenomen om het rustig aan te doen... Maar eens op de fiets en met een nieuwe trui om de schouders vergeet je dit al snel.

Enfin, tot zover het kleine verhaal. Hopelijk kan ik er morgen enkele lijvige hoofdstukken aan toe voegen, we zien wel. Tot nu toe is het een mooie -doch soms vuile ;-)- ervaring geweest.

Gr Klaas

3 opmerkingen:

Anoniem zei

DOE ZO VOORT !
P.N.

Anoniem zei

:-), laatste zinnetje...
Geef er een lap op!
Ik duim!

Anoniem zei

ik duim ook!