maandag 20 september 2010

Eernegem

Hallo

Eergisteren was ik nog aan de slag in Eernegem.

Veel valt er niet te vertellen over de wedstrijd. Ik startte in de eerste plaats om het wedstrijdritme te onderhouden en heelhuids over de finish te komen. Met de laatste kermiskoersen in het achterhoofd...

Al snel bleek dat dit de verkeerde mentaliteit is voor een kermiskoers. Ik reed te veel achteraan en dit was geen cadeau. De snelheid lag vrij hoog en het peloton was meestal op een lang lint getrokken en als je dan achteraan zit doet het extra pijn...

In het wedstrijdverhaal ben ik dus niet echt voor gekomen. Na zowat 80 km ontstond in 2 schuifjes de goede vlucht zonder mezelf dus. Ik reageerde nog, maar blijkbaar zaten de goede renners vooraan, want in mijn groep wilde/kon bijna niemand echt meerijden in de jacht. Ik beulde me zelf dan maar wat af, reed veel op kop en eindigde uiteindelijk op de weinig zeggende 28e plaats.

De hoofddoelen waren dus wel volbracht, maar misschien moet ik de knop weer omdraaien in die koersen en er gewoon een lap op geven van in het begin...

Ondertussen ben ik aangekomen in het zonnige Aubagne (Marseille) waar ik de volgende 2 weken verblijf. De bedoeling is dat ik met de Franse ploeg 'Velo Club la Pomme Marseille' nog 2 mooie rittenkoersen afwerk.

Deze week ga ik het dus rustig aan doen en wat genieten van het mooie weer hier om dan hopelijk in het weekend te knallen!

Gr Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

Geniet ervan! En deze week niet te veel cols beklimmen é! (zei de persoon die zelf nooit te veel traint ;-))

Tom