zondag 6 juni 2010

Valpartij te Gits

Hallo,

Vandaag ging ik van start in Gits. De bedoeling was om wat snelheid op te doen en in het begin rustig in het peloton te rijden, ik zou dan wel zien hoe het ging...

Maar aangezien er maar 30 deelnemers waren was er van een peloton weining sprake. Het was dus constant meekoersen en in de wind rijden, maar het gevoel was toch redelijk goed. Bij de start lagen de wegen nog nat, maar al snel begonnen ze op te drogen, gelukkig maar, want in het centrum van Gits lagen enkele linke bochten. Het eerste werd snel afgelegd (44 km), maar alles bleef nog samen. Net toen begon het peloton uit elkaar te vallen. Ik reageerde, maar deed dit iets te enthousiast, met als gevolg dat ik weg gleed in een bocht die half nat-droog lag.
Tegen dat ik opnieuw vertrokken was lag ik een minuut achter en werd dus tot opgave gedwongen.
Jammer, want ik had nog graag wat extra koerskilometers opgedaan. Maar ja, het belangrijkste is dat ik geen blessures heb opgelopen, buiten wat ordinaire schaafwonden.

Op naar de Ronde de l'Oise.

Gr Klaas

Geen opmerkingen: