woensdag 23 juni 2010

Romsée - Stavelot - Romsée

Hallo,

Gisteren stond ik aan de start van één van mijn favoriete Belgische koersen. Dit was ook de ideale wedstrijd om de ontgoocheling van de Ardense Pijl weg te fietsen. Ondertussen waren we al 2 dagen verder en was mijn verkoudheid er voor een groot stuk uitgezweet waardoor ik me opnieuw beter voelde.

In het begin van de wedstrijd had ik wel nog wat last van zware benen, maar dit was niet abnormaal na de zware wedstrijd van 2 dagen voordien. Toen 14 renners wegreden was ik dan ook niet mee. Met de ploeg namen we dan ook vanaf de côte de Wanne de wedstrijd in handen. Ik viel hier als eerste aan en al snel volgden nog wat andere prikken. Boven kwamen we bij de koplopers en lag het hele peloton uitéén. Na de Wanne volgde de Haut Levée, daar viel ik opnieuw aan. Op de top kwamen een kleine 20 renners aansluiten. En op een 20 tal seconden volgde nog een groep van 20 renners. Na 15 km kwam die achtervolgende groep terug aansluiten en op dat moment viel ik opnieuw aan en kwam zo bij Gilles Devillers die even voordien weggereden was voor de Rodania Sprint. We werkten met 2 onmiddellijk goed samen. We moesten 40 km knokken voor 30s voorsprong en lang zag het er dan ook niet goed uit. Toen brak de veer bij de achtervolgers en namen we iets meer dan 1 minuut voorsprong. Bij het ingaan van de 3 plaatselijke ronden kwamen nog 2 renners opzetten met hierbij ploegmaat Frederiek Verkinderen. Zij naderden snel tot op 30s, en in de voorlaatste ronde kwamen ze terug tot op 15s. Bij het ingaan van de laatste ronde demarreerde ik op de hellende strook naar de aankomst. Er zat nog veel snee op en ik sloeg een kloof van 50 meter. Jammer genoeg viel ik wat stil op een lang stuk vals plat omhoog met de wind op kop en zo kwam Devillers, die een mikpunt had, terug aansluiten. Dan maar spurten...
Lang zag het er goed uit. Op 150m van de meet ging ik aan, maar helaas op 30meter van het einde kwam Devillers over mij. Uiteindelijk verloor ik met een halve fiets. Ik was dan ook ferm ontgoocheld, als je er zo dicht bij bent...

Enfin, de benen voelden opnieuw zeer goed aan, als je 75 km op een lastig parcours met 2 voorop kunt rijden dan kan je zeker niet klagen over de conditie.
Nu ga ik het even wat kalmer aandoen om weer wat reserves in te bouwen voor de zomermaanden, want dan volgen nog enkele mooie rittenkoersen.

Gr Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

Flink gedaan Klaas!
Vroeger of later word je beter beloond voor je werk.
arnold