donderdag 10 juni 2010

1e rit l'Oise

Hallo,

Vandaag ging ik van start in de ronde de l'Oise, de eerste rit was meteen pittig. Met 125 km vrij kort maar wel een lastig parcours.

Van in de start voelde ik al dat ik goede benen had en ik was dan ook mee toen na 5 km 25 renners wegreden op de eerste beklimming. Maar dit duurde echter niet lang. Ik probeerde constant vooraan te rijden en mee te springen, maar het was moelijk om weg te rijden aangezien de wind op kop zat.
Toen we even de andere richting uitreden kwam de wind op de zij te staan. Ook nu was ik niet uit de eerste 5 te slaan, het peloton brak in verschillende stukken en ik was opnieuw mee in de eerste groep.
Toen alles terug samen liep reden 15 renners op kouse voeten weg, ploegmaat Tosh was voor ons mee. Ik probeerde vaak mee te springen in tegenreacties, maar die droegen nooit ver. Ook die vlucht kreeg geen vrijgeleide en werd op 25 km van het einde terug gepakt.
Toen kwamen er nog 2 hellingen aan. Op de eerste hiervan gebeurde niks. Op de 2e voelde ik me nog goed en op een kilometer van de top ging ik vol door. Ik reed zo hard ik kon en boven waren wet met 8 renners weg. Jammer genoeg ben ik nog bestolen en kreeg ik geen punten in het bergklassement, hoewel ik als 2e de top rondde!!!
Even verder kwamen nog 7 renners aansluiten en met nog 15 km te gaan hadden we 25s voorsprong op het peloton. Aangezien al de sterkste renners vooraan zaten zag het er dus goed uit...
Helaas, de lange rechte wegen waren niet in ons voordeel en de ploegen van de spurters konden zich goed organiseren. Op 3 km van het einde werden we dan ook opnieuw ingerekend, jammer maar helaas...

Het draaide dus uit op een massaspurt, en ploegmaat Jarl Salomein wist hierin het laken naar zich toe te trekken! Een mooi succes dus.
Ik kan zeggen dat ik me uitstekend voelde, ten opzichte van vorig jaar, toen ik hier moest aanklampen, vandaag was ik één van de sterksten in de wedstrijd.

Hopelijk kan ik de conditie één van de komende dagen verzilveren.

Gr Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

Op naar de eerste grote zege!

Tom