zondag 13 september 2009

Verslag Wijnendale

Hallo,

Gisteren ging ik nog van start in Wijnendale. 61 renners waren afgezakt om 16 ronden van goed 7 km af te leggen, 115 km in totaal dus. Van bij de start werd er gekoerst, in de eerste ronde probeerde ik zelf meermaals weg te geraken, maar zonder succes. In de 2e ronde konden 5 renners wel wegrijden en was ik niet mee. Ik probeerde meermaals te reageren, maar kreeg voorlopig nog geen vrijheid. Toen een ronde verder het verschil een 30 tal seconden was, lukte het wel en zo kwamen we met 7 renners in de achtervolging. Na goed een ronde volle bak te rijden kwamen we vooraan aansluiten. 12 leiders dus met een voorsprong van een 40 tal seconden op het peloton. We werkten vrij goed samen, maar toch steeg de voorsprong nooit spectaculair. Iets voor half koers kwam er zelf een tegenreactie van een 15 tal renners die tot op 30s kwamen. Dit was het sein om het gaspedaal nog eens wat dieper in te drukken. Hierdoor steeg de voorsprong opnieuw lichtjes, en vielen er ook renners weg uit de kopgroep, waardoor we nog maar met 10 overbleven. Een ronde verder viel ik jammer genoeg ook weg uit deze kopgroep, zei het wel letterlijk. Ploegmaat Sven Nooytens kwam ten val, ik kon het niet meer uitwijken en belandde ook tegen het asfalt. De eerste klap was wel vrij hevig, maar gelukkig kom ik er vanaf met wat schaafwonden en een gescheurde trui en broek. Jammer, want 3 renners uit de kopgroep bleven over en mochten strijden voor de zege. Ik voelde me ook nog goed en had normaal wel kunnen meestrijden voor de overwinning. Een gemiste kans dus, maar ja, vallen hoort er nu éénmaal (jammer genoeg) bij. Alleen is 6 keer vallen in minder dan 2 maanden wel iets te veel van het 'goede'. Enfin het zal wel eens keren, hopelijk al komend weekeinde in de Tour de Moselle.

Groetjes Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

Jouw conditie is blijkbaar nog vrij goed en ... de aanhouder wint. YES, YOU CAN !