maandag 28 september 2009

Verslag: Stekene en Gooikse Pijl

Hallo,

Met de Gooikse Pijl zit de laatste interclubwedstrijd van het seizoen erop. Als training ging ik vorige zondag nog van start in de profwedstrijd te Stekene. Met 137 renners gingen we daar van start. In het begin van de wedstrijd hield ik me wat schuil in het peloton. Na ongeveer 1/4 wedstrijd gingen in 2 schuifjes 8 renners er van door. Net voor half koers, toen het verschide 50s was, trok ik met 4 renners in de tegenaanval. Een ronde verder kwamen we al tot op 10s, jammer genoeg reageerde het peloton ook. En net voor we vooraan aansluiten gingen 5 renners er vooraan van door en werden wij terug ingerekend door het peloton waar het opnieuw volledig stil viel. Op goed 3 ronden van het einde begon de finale dan echt. Ik reageerde op een uitval en zo konden we met 8 renners naar de koplopers rijden. Jammer genoeg kwamen er nog meer renners terug en zo onstond er een kopgroep van een kleine 40 renners. Dit was veel te groot en toen het peloton opnieuw kwam aansluiten gingen 13 renners er van door. Op dat moment twijfelde ik even en de volels waren gaan vliegen. In de spurt voor de 14e plek moeide ik me niet meer. Ik was wel tevreden over mijn aanvallende koers, maar in de finale stel ik vast dat die doorwinterde profs nog een versnelling hoger kunnen schakelen en op dat moment mag je natuurlijk niet twijfelen.

Gisteren gingen we met 185 renners van start in Gooik. In de eerste 2 grote ronden probeerde ik veel mee te springen en zelf aan te vallen, maar jammer genoeg zonder succes. Rond half koers gingen 14 renners in de aanval met ploegmaat Sven Jodts, zij liepen een minuut uit, maar toen begonnen de ploegen van de sprinters te rijden en op 3 ronden van het einde werden ze ingelopen. Ik probeerde opnieuw weg te rijden en nu lukte het wel. Zo kwamen we met 7 voorop, de samenwerking was goed, buiten een Nederlander die niet mee reed. We liepen snel tot 50s uit en met nog 1 ronde te gaan hadden we nog 40s op het peloton, jammer genoeg begonnen verschillende ploegen opnieuw te rijden en op de lange rechte wegen was het moeilijk om voorop te blijven. Onze voorsprong begon dan ook snel te slinken en uiteindelijk werden we op 2 km van het einde ingelopen, jammer, maar dat is koers... We stevenden dus op een massaspurt af, doch dit was buiten één renner gerekend die er nog van door ging op één kilometer van de meet en zo met kleine voorsprong de wedstrijd won voor ploegmaat Jarl Salomein die de pelotonspurt dus won. Ik eindigde ietwat ontgoocheld op de 82 plek en werd niet beloond voor mijn werk.
De volgende keer meer geluk...
Normaal gezien rij ik komende donderdag in Tielt, en zaterdag in Hooglede.

Groetjes Klaas

Geen opmerkingen: