maandag 7 september 2009

Verslag : Circuit du port de Dunkerque

Hallo,

Gisteren ging ik van start in het "Circuit du port de Dunkerque". Met goed 150 renners startten we om 16 ronden van 8,6 km af te leggen, goed voor 128 km in totaal.
Deze wedstrijd is in principe niet veel meer dan een kermiskoers, maar daarom was ik niet minder gemotiveerd. Door de het vele geldgewin, premies en allerhande klassementen, werd er als gek gestart. Het werd om ter eerst de pedalen in klikken en beginnen spurten. Na de Ronde van Aosta was dit wel iets heel anders en de eerste ronde moest ik dan ook wat naar mijn 2e adem zoeken. Daarna begon het goed te lopen en probeerde ik vaak mee te schuiven. Met 5 renners konden we even voorop rijden, maar jammer genoeg was deze vlucht niet de juiste. Op het moment dat we ingelopen werden vertrokken opnieuw 6 renners met ploegmaat Louis Verhelst en zij konden onmiddellijk een 40 tal seconden bijeen sprokkelen. 18 renners gingen in de achtervolging met hierbij 4 ploegmaats. Ook ik zag het gevaar en reageerde op een uitval en zo kwam ik met 5 renners op 100 meter van deze achtervolgers, helaas mocht ik dan niet meer rijden omdat er al zoveel renners van de ploeg voorop waren en kregen mijn medevluchters het laatste gaatje niet meer gedicht. De eerste 2 groepen smolten samen en zo kregen we een 25 tal leiders met een 4O tal seconden voorsprong op het peloton waarin ik me vooraan zette om af te stoppen. Ik sprong op alles dat bewoog en reed constant in de eerste 5 van het peloton, maar jammer genoeg viel het nooit helemaal stil. Hierdoor raakten de leiders nooit echt uit de greep van het peloton dat steeds verder uitdunde door het hoge tempo. Toen de voorsprong dan toch tot 50s steeg kwam er een georganiseerde achtervolging op gang. De voorsprong slonk nu als sneeuw voor de zon en op 3 km van het einde kwamen we terug tot op 100m van de -ondertussen nog- 18 leiders. Enkele renners konden de sprong naar voren nog maken, jammer genoeg had ik de 100 km ervoor al te veel gegeven om dit ook te kunnen doen. Eén van de renners die nog vooraan kwam aansluiten won uiteindelijk de wedstrijd in een spurt met goed 20 renners. Ikzelf eindigde op enkele seconden achteraan in het circa 40 koppige peloton.
Ik voelde me zeer goed, maar kon jammer genoeg geen mooie uitslag rijden. Dit was nu ook niet meteen de wedstrijd die me het best ligt, maar toch was ik wat ontgoocheld. Enfin, ik ben opnieuw tevreden dat het weer beter gaat, hopelijk kan ik me nog enkele keren tonen, te beginnen met de volgende opdracht van komende donderdag, de prof-kermis-koers, Izegem Koerse.

Groetjes Klaas

Geen opmerkingen: