vrijdag 11 september 2009

Verslag : Izegem Koerse

Hallo,

Gisteren was ik aan de slag in de profwedstrijd in Izegem. Het goede weer zorgde niet alleen voor een massa volk, maar ook voor een massa renners. Met liefts 269 renners gingen we van start voor 17 ronden van goed 9 km. Ik wou me wel eens tonen in deze wedstrijd, maar wou toch in de eerste plaats heelhuids de aankomststreep halen. Met zo'n massa nam ik dan ook geen enkel risico. Het eerste uur van de wedstrijd wachtte ik wat af en schoof langzaam op naar voren, het duurt dan ook een eindje om van achter naar voren te rijden in zo'n peloton! 5 renners hadden ondertussen al het hazenpad gekozen en reden een 30tal seconden voor het peloton uit. Ik probeerde een 2 tal ronden mee te gaan in ontsnappingen, maar kende geen succes. Hierin stak ik wel wat krachten en dit moest ik de volgende ronden wat bekopen en hierdoor zakte ik wat terug in het peloton. 10 renners met hierbij ploegmaat Sven Nooytens konden wel de sprong naar voren maken en zo kregen we 15 renners aan de leiding. Zij liepen tot 1min30 uit, maar toen kwam er organisatie in he peloton. Verschillende ploegen begonnen te rijden en zo begon de voorsprong van de leiders te slinken. Op een 2 tal ronden van het einde werd bijna de hele kopgroep ingelopen. 3 renners zetten echter nog door en hielden het tot in de laatste ronde vol. Toen duidelijk was dat de wedstrijd op een massaspurt zou uitdraaien zette ik me achteraan het peloton. Door de hoge snelheid in de laatste ronde en omdat sommige renners de benen wat stil hielden scheurde het peloton nog volledig uiteen en zo belandde ik ook in een gelost groepje. Ik ben in de eerste plaats tevreden dat ik heelhuids ben aangekomen, want eigenlijk is het toch onverantwoord om met zo'n meute rondjes te draaien in een stadscentrum. Enfin, het was allesinds een goede training. Morgen ga ik nog van start in de regionale wedstrijd te Wijnendaele.

Gr Klaas

Geen opmerkingen: