dinsdag 30 juni 2009

Verslag: Omloop het Nieuwsblad

Hallo,

Met de Omloop het Nieuwsblad stond zaterdag alweer een mooie wedstrijd op het programma.
Over de wedstrijd valt niet zo veel te zeggen. De eerste 100 km bleven heel gesloten, veel aanvalspogingen, dat wel, maar die kregen nooit enige vrijheid. In de aanloop naar de eerste beklimming van de Hostellerie (de vervanger van de Berendries) reden dan toch een 5tal renners weg zonder Beveren2000 vertegenwoordiger. Ik dacht dat dit het moment zou worden en fietste de kloof van 20 sec in één ruk dicht op de Hostellerie. Helaas, enkele renners konden niet overnemen en hierdoor was de ontsnapping ten dode opgeschreven en werden we na enkele kilometers weer opgeslokt door het peloton.
In de daaropvolgende kilometers schoof ik nog meermaals mee, maar zonder succes. Ploegmaat Jan Ghyselinck kon wel wegrijden en kreeg in verschillende schuifjes renners mee waardoor ze met 5 voorop kwamen. Toen op een vlak tussenstuk nog 5 renners de sprong maakten was ik niet attent genoeg en zo kregen we 10 leiders met 1min30 voorsprong. In het peloton werd niet onmiddellijk gereageerd waardoor de koers gereden was. Ik had nog één cartouche opgespaard voor de laatste beklimming van de Hostellerie. Opnieuw reed ik alleen weg, maar de kloof met de leiders was te groot om nog te overbruggen en even verder werd ik opnieuw ingelopen door het peloton dat nu toch begon de rijden. Dit was echter te laat en zo mochten we op 16 sec van winnaar Laurens de Vreese spurten voor de 6e plaats. Ik werd uiteindelijk 23e.

Ik ben wat ontgoocheld over deze wedstrijd, ik had goede benen en hoopte dat alles zou samenlopen op de laatste beklimming van de Hostellerie en dat daar dan de beteren zouden wegrijden zoals zo vaak gebeurt in deze wedstrijd. Jammer genoeg was het dit jaar niet zo. De wedstrijd was ook niet zwaar genoeg, de beklimming van de Hostellerie in plaats van de Berendries is toch wel een verlies voor de renners die koers willen maken, maar zo zijn er niet meer echt veel meer...

Groetjes Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

foBeste Klaas;
jammer dat wij geen gelegenheid hebben je evolutie van nabij te volgen, erg frustrerend
Je verslagen zijn heel goed geschreven en wij krijgen zodoende wel een beetje zicht op de gebeurtenissen doch neits boven de sfeer te velde

Hoedanook wij geloven in je capaciteiten en zijn overtuigd dat je er komt en dat ook anderen dit zullen inzien

Belengrijkste is dat je studieresultaten gelijke tred houden

Wij bewonderen wat je voormekaar krijgt
chapeau

Christine en Dirk