zaterdag 20 juni 2009

Voorbeschouwing : Flèche Ardennaise

Hallo,

Morgen staat een nieuwe manche van de Topcompetitie op het programma. De Flèche Ardennaise...

Om 12u30 gaan we van start te Herve om er na 151 km terug te keren voor nog 2 plaatselijke ronden van goed 10 km wat het totaal op exact 172,1 km zou moeten brengen. De eerste 50 km verlopen vrij vlak, maar die zullen we zeker kunnen gebruiken om goed op te warmen voor de rest van de wedstrijd, want daarna volgen de hellingen zich in sneltempo op. Te beginnen met de cote de Xhierfomont, Ancienne-Barrière, Wanne, Amermont, Rosier, Maquisard, Cornesse, Lambermont en Soiron. Daarna wachten dus nog 2 plaatselijke ronden die evenmin vlak zijn.

Het parcours is iets veranderd tegenover de voorgaande jaren, zo zijn de cote de Haute Levée, Vecquée en Mont-Theux uit het parcours verdwenen, maar het zal zeker nog lastig genoeg zijn.

Deze week heb ik niet veel meer getraind. Vorige weekend heb ik nog goed kunnen 'roderen' in de Ronde de l'Oise en daarom heb ik het bij één duurtraining gehouden en de rest van de week heb ik me vooral beperkt tot losrijden. Hopelijk heb ik de goede conditie weer te pakken, de motivatie is er allesinds 100%!

Gr Klaas

Meer info is te vinden op:
http://www.fleche-ardennaise.be

Geen opmerkingen: