maandag 22 juni 2009

Verslag : Flèche Ardennaise

Hallo,

Gisteren stond één van de mooiste wedstrijden in België op het programma, ik lag er dan ook op gebrand om goed te presteren.
Bij de start gutste de regen naar beneden, daarom besliste ik om te proberen mee te gaan in een vroege vlucht. Zo kon ik het gevaar vermijden en uit de voorgaande jaren is gebleken dat een vroege vlucht in deze wedstrijd vaak tot succes leidt omdat je zo de nodige krachten kunt 'sparen' op de eerste hellingen.
Ik had nog succes ook! Want na een 7 tal kilometer reden we weg met 4 renners. Veel te weinig eigenlijk, maar toch gingen we door in de hoop dat er nog wat renners zouden komen aansluiten om zo ietwat comfortabelder verder te zijn. Zeven renners gingen in de achtervolging, maar bleven jammer genoeg op 30 sec hangen en werden uiteindelijk terug ingelopen door het peloton.

Dan maar met 4 verder en hopen dat het peloton even zou laten begaan zodat we het ietwat rustiger aan konden doen, maar ook dit viel tegen. De maximale voorsprong bedroeg 1min40 en met de eerste helling in zicht begonnen ze in het peloton te rijden zodat we nog maar 25 sec over hadden. Toen zakte de moed me even in de schoenen en besefte ik eigenlijk al dat mijn wedstrijd al gereden was. Uiteindelijk konden we het nog uitzingen tot op de cote de Wanne. Ik ging nog mee op de volgende hellingen en zo kwamen we met een 30 tal renners voorop. Na de Maquisard ging ik nog in de aanval met een 10 tal renners, maar omdat we met 4 Beveren2000 renners mee waren, wilden de andere renners niet mee rijden. Op de voorlaatste helling scheurde alles dan uiteen en belandde ik in een 2 groepje. De situatie bleef zo en ik werd uiteindelijk ontgoocheld 23e. Vooraan viel alles compleet uiteen en kon Sander Armee opnieuw voor een ploegsucces zorgen.

In het begin van de koers zag het er even perfect uit voor mij, maar jammer genoeg liet het peloton niet begaan en was mijn koers dan ook snel gereden. Als je dan ziet dat ik nog zolang kan meekoersen kan ik enkel maar besluiten dat er meer in zat. Enfin de conditie is opnieuw in stijgende lijn aan het gaan, hopelijk blijft dit nog wat duren en dan valt er wel nog eens wat te rapen.

Misschien morgen al, waar een herkansing wacht voor de wedstrijd van gisteren, met Romsée-Stavelot-Romsée.

Groetjes Klaas

1 opmerking:

Noekel zei

Toch nun dikken koers gereden. Volgende keer met de goede ontsnapping mee.