maandag 25 mei 2009

Verslag : GP Criquillion

Gisteren stond de laatste wedstrijd voor mijn korte break op het programma, de GP Criquillion te Deux-Acren. Het constant golvende parcours, de (eerste) hitte en de afstand (175 km) zorgden voor een zware wedstrijd.

Ik probeerde van in het begin meermaals mee te schuiven, maar zonder succes. Onze ploeg was nogal sterk geviseerd waardoor we meermaals moesten achtervolgen wat natuurlijk veel krachten kost. Na een 50 tal kilometer vertrokken dan definitief 25 renners met slechts één Beveren 2000 pion, Louis Verhelst. Toen de kloof 50 seconden was trok ik in de achtervolging met 3 andere renners, maar we bleven hangen op 30 sec. Na 15 km liet ik me dan opnieuw inlopen waarna ik onmiddellijk opnieuw meeschoof in een nieuwe tegenreactie. Dit keer waren we met 15 renners in de achtervolging (waaronder ook Julien Vermote en Eliot Lietaer) wat het achtervolgen een stuk comfortabelder maakte. Toch deden we er nog 20 km over om de kloof met de leiders te overbruggen. Op het moment van de aansluiting vielen we helemaal stil en zo konden nog 3 renners terug komen met ploegmaat Commeyne. Dit waren meteen ook de laatste renners die terug kwamen en zo gingen we met goed 40 renners de finale in. Hierin probeerde ik vaak mee te schuiven, maar de verschillen bleven contstant klein. Op 2,5 ronden van het einde konden we ons toch met goed 15 renners afzonderen. En hieruit reden onmiddellijk 5 renners weg met ploegmaat Lietaer. 2 renners trokken nog in de achtervolging en hier maakte ik een foutje door niet te reageren. Zij kwamen nog aansluiten zodat we 7 leiders kregen en ik werd met mijn groepje opnieuw ingelopen. De 7 leiders mochten strijden voor de overwinning en een minuut later mocht ik spurten voor een verre ereplaats. Ik werd uiteindelijk 32e.

Jammer dat ik in de finale even niet attent was, want ik was zeker nog niet uitgeblust, ik was ook wel niet super, maar dat was vooral te wijten aan de hitte en ik had de indruk dat iedereen daar wel last van had. Toch ben ik blij dat ik nu even mag rusten en de batterijen opnieuw kan opladen voor de zomer, want dan staan nog heel wat mooie wedstrijden op het programma die me normaal gezien nog beter moeten liggen, ik kijk er al naar uit!

Groetjes Klaas

1 opmerking:

Noekel zei

Eventjes de batterijen opladen, de proffen tevreden stellen en we kijken uit naar het 2de gedeelte van je seizoen (en blog).