maandag 11 mei 2009

Verslag : Circuit de Wallonie

Hallo,

Gisteren stond alweer een mooie wedstrijd op het programma, het Circuit de Wallonie. De wedstrijd verliep evenwel in mineur door een zwaar ongeval vlak voor de start.

Met een kwartier vertraging gingen we toch van start in een zonnig Fleurus, na 20 km werd evenwel beslist om de plaatselijke ronden te schrappen, de politie was te zwaar aangeslagen om nog te kunnen volgen, waarvoor mijn begrip...
Mijn bedoeling was om voor de finale al weg te zijn. Na 15 km probeerde ik een eerste keer weg te rijden, op de 2e helling van de dag sprong ik ook weg, en reden we met een 10 tal renners weg. Het kloofje op het peloton was echter te klein en op de 3e helling kwam alles terug samen. Daar werd het tempo opnieuw opgedreven, hierdoor scheurde alles uiteen. Ik bevond me in een eerste groepje van 15 renners, maar ook nu hadden we geen succes. Want al snel werd dit groepje in meerdere schuifjes aangedikt tot eerst 40 en later nog tot 80 renners. Een 2e peloton volgde op zowat 40s. Omdat ik al veel gegeven had, hield ik me nu even gedeisd in de buik van het peloton. Lang duurde dit echter niet, want na 40 km trok ik opnieuw in de aanval, ditmaal kreeg ik Kim Borry mee. We werkten goed samen en bouwden een kloofje van 25 sec uit op het peloton, wat met zijn tweeën op brede, rechte en golvende wegen geen evidentie was. Na een 15 tal kilometer kwamen eerst een 8 tal renners terug, en in nog 2 schuifjes werd de kopgroep nog aangedikt tot 18 renners. Nu leek het erop alsof de goede vlucht vertrokken was. Maar ook dit keer had ik geen prijs, want na 74 km kwam het eerste peloton terug. Ik ging echter onmiddellijk opnieuw in de aanval en kreeg één Waalse collega mee. Na een 5 tal kilometer kwamen nog 3 renners terug, maar ook nu was het peloton niet ver. En toen nog 10 renners terugkwamen, was ook het peloton tot op 50m genaderd. Dit gebeurde net in de bevoorrading, ik besloot, na al mijn aanvalswerk om rustig even mijn krachten aan te vullen. Dit was blijkbaar verkeerd gedacht, want op het moment van de samensmelting reden 13 renners weg, en ik was voor het eerst niet mee...
Ik besloot dan maar wat af te wachten en gokte (hoopte) dat iemand het zou toe rijden. Dit bleek echter niet zo te zijn, de kopgroep liep uit tot 50s. 10 renners trokken hierop in de tegenaanval. Ik werd er wat moedeloos van en toen ze 20 s voorsprong op het peloton hadden trok ik in de tegenaanval met nog een andere renner. Na een pittige achtervolging van 10 km kwamen we aansluiten bij die achtervolgers. Ondertussen kwamen we ook terug tot op 40s van de leiders. Het peloton volgde op 1min30. De samenwerking was echter zeer slecht bij ons en we reden maar met een 4 tal renners rond, toch kwamen we nog terug tot op 20s, maar de wedstrijd was niet lang genoeg om helemaal vooraan aan te sluiten. Op de Petit Try barstte alles opnieuw uiteen. Romain Zingle reed van iedereen weg en won, ik kon met 4 renners wegrijden uit mijn groepje en we raapten nog één renner uit de kopgroep op. Jammer genoeg kwamen nog enkele renners terug, waardoor ik in de spurt voor de 12e plek slechts 19e werd. Als troostprijs won ik na al mijn aanvalswerk wel nog de bergprijs, wat toch aantoont dat ik de hele dag actief was en nog goed in vorm ben.



Hopelijk zit het het komende weekeinde wat meer mee tijdens de Triptyque Ardennais. Ik kijk er allesinds naar uit!

Groetjes Klaas

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Proficiat met je overwinning in de bergprijs.
VOLHOUDEN MAN. DE AANHOUDER WINT !

P.N.

Noekel zei

Goe gereden Klaas! Maar van de lijntjes of andere Tommekes afblijven

LP zei

Proficiat met je GPM en met je manier van koersen.Want volgens de verslagever was je ganse dag "omnipresent".

Anoniem zei

Klaas,

Proficiat je bent heel goed bezig, je voorjaar was heel prachtig, doe zo voort.groetjes pierre en nicole