zaterdag 23 mei 2009

Voorbeschouwing : GP Criquillion

Hallo

Zondag staat de laatste wedstrijd van het 'voorseizoen' op het programma, de GP Criquillion te Deux-Acren. Het is de eerste maal dat ik aan de start van deze wedstrijd verschijn, dus weet ik niet onmiddellijk wat te verwachten.

Deze week stond vooral in teken van de recuperatie na de Triptyque, toch stond er donderdag nog 'een stevige training' op het programma. Ik werd namelijk op de valreep nog geselecteerd om de GP Raymond Impanis af te werken in en om Kampenhout. Dit werd (zoals verwacht) een echte vluchtkoers en snelheidswedstrijd. In tegenstelling tot de verwachtingen voelden de benen na de Triptyque toch nog goed aan. Daarom probeerde ik meermaals mee te gaan in een ontsnapping. Even leek het erop dat dit ook zou lukken en reden we met 7 renners weg. Toch na 5 km werden we opnieuw gegrepen en onmiddellijk daarna vertrok de goede vlucht met 15 renners waaronder ploegmaat Wallays. Daarna hield ik me schuil in de buik van het peloton om in het slot van de wedstrijd weer wat attenter vooraan te koersen. De kopgroep werd in het slot nog wat aangedikt en deze mochten spurtten voor de zege. Ik boldde een 25tal seconden later in de buik van het peloton over de streep.

Ik hoop me morgen nog een laatste keer echt te tonen, het parcours gaat constant op en af, wat me wel goed moet liggen. Nu nog hopen op de goede benen en nog één keer alles geven, daarna ga ik even rusten...

Meer info over de wedstrijd op:
http://users.tvcablenet.be/personal/tvcn39980/

Gr Klaas

Geen opmerkingen: