donderdag 23 april 2009

Voorbeschouwing: Tour de Bretagne

Hallo

Van zaterdag 25 april tot en met vrijdag 1 mei ben ik aan de slag in het Franse Bretagne. Daar werk ik de gelijknamige Tour de Bretagne af, vroeger gekend onder de naam 'Granitier Breton'. Voor het eerst sta ik aan de start van deze wedstrijd die uitgegroeid is tot één van de meest prestigieuze wedstrijden voor amateurs. Ik weet dan ook niet direct wat ik de komende dagen moet verwachten, maar aangezien het de vorige wedstrijden vlot liep, hoop ik die lijn te kunnen doortrekken, met hopelijk enkele klinkende resultaten...

Het parcours is wel op mijn maat gesneden, er staan 6 ritten en één tijdrit op de voorlaatste dag gepland. De 6 etappes verlopen allemaal over een parcours 'vallonée', met op het einde telkens enkele plaatselijke rondes, waarbij in rit 2 en 7 de streep boven op een korte helling getrokken is. Op de voorlaatste dag staat een tijdrit van 24 kilometer te Douarnenez op het programma, indien het klassement nog niet gemaakt is, zal dit hier gebeuren. Hopelijk zit ik in die situatie dat ik mezelf hier nog eens moet overtreffen...


Meer info over de wedstrijd is te vinden op:
uitslagen zullen waarschijnlijk te vinden zijn op:
Groetjes Klaas

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wij duimen alvast ... vanop afstand!!!Succes.

LP.

Noekel zei

Laat de fransen maar een poepje ruiken. Allez plezier en succes.