donderdag 7 maart 2013

Ploegsucces in Wanzele

Hallo

Gisteren nam ik samen met maar liefst 241 andere renners deel aan de eerste 'kermiskoers' van het jaar, Wanzeel Koerse. De weersomstandigheden waren optimaal, een flink verwarmende lentezon en windstil, ideaal om er weer in te komen na de 3 dagen in Italiƫ.

Vanaf dit jaar zijn die 'kermiskoersen' wat belangrijker dan anders aangezien we met Crelan - Euphony hier telkens wat publiciteit kunnen maken. Met 15 van de ploeg stonden we aan de start, het was dan ook aan ons om de koers zoveel mogelijk onder controle te houden. Dit lukte goed, in eerste instantie was Gilles Devillers mee in een vlucht van 7 die zich na anderhalve ronde vormde. Ikzelf was wat achteraan gestart, en het duurde meer dan 2 ronden om helemaal voorin het peloton post te vatten, door de hoge snelheid kostte dit wel heel wat krachten. Daarna probeerde ik zoveel mogelijk mee te springen om de vlucht te beschermen. Rond half koers brak de wedstrijd dan definitief open, 7 renners waaronder nog 3 renners van de ploeg konden de brug naar de leiders slaan. De voorsprong van de 14 liep nooit hoog op, ze bleven steeds binnen de 40 seconden van het peloton, waar ik samen met enkele andere ploegmakkers de tegenreacties teniet deed om de kopgroep te beschermen.
Op 3 ronden van het einde begonnen 2 ploegen dan toch de achtervolging te organiseren, de leiders gingen met nog 20 seconden voorsprong de laatste ronde in. Dit was het teken voor 3 renners om weg te rijden waaronder mijn ploegmaats Delfosse en Barbe. Met een minimale voorsprong vatten de 3 leiders de laatste kilometers aan met het peloton in de nek. Barbe viel vooraan nog weg met een lekke band, maar de andere 2 hielden nog enkele meters over op het spurtende peloton en jawel, mijn ploegmaat Delfosse maakte het mooi af...
Ikzelf had geen super benen, de Italiaanse koersen waren duidelijk nog niet verteerd, maar ik was toch tevreden dat ik mijn steentje kon bijdragen in dit ploegsucces.

Groetjes
Klaas

Geen opmerkingen: