maandag 14 mei 2012

Laatste twee dagen RAIT

Hallo Ook dag 3 en 4 van de RAIT verliepen met vallen en opstaan. Dit keer letterlijk, maar gelukkig zonder gevolgen. Zaterdag was het bewolkt en heel wat frisser (hoewel het nog een aangename 18°C was), maar gelukkig bleef het droog. Al snel reden 3 renners weg die ver stonden in de rangschikking. Zij kregen een maximale voorsprong van 9 minuten na zowat 100 km. Daar begon de zwaarste beklimming, een col van 20 km à 5,5%. Er werd in een strak tempo omhoog gereden wat al snel voor een grote schifting zorgde. De voorsprong van de leiders slonk snel, maar toch konden twee van de drie stand houden. Ikzelf verzeilde in een tweede groepje van 10 renners achter een eerste groep van een 15 tal renners. Met een 20 tal seconden achterstand overschreed ik de top, maar in de afdaling kwam ik snel terug aansluiten bij de eersten waaruit ondertussen 2 renners weggereden waren. Daarna nam de ploeg van leider Paul Poux de wedstrijd volop in handen. Niemand kon nog wegrijden en zo mocht ik spurten met het eerste peloton van een 25 tal renners voor plek 5. Ik werd 24e. Zondag werd het nog een hectische rit. De start was moordend. Liefst 49 km (waaronder een klim van 4 km) werden afgelegd in het eerste uur. Na 60 km barstte de wedstrijd helemaal open op de Col de Portes (11 km à 6,7%). Een eerste groep van een 25 tal renners maakte zich los, ik bevond me hier alleen net achter op een 20 tal seconden. Ik herpakte me echter en reed terug naar de eerste groep op 2 km van de top, maar op het moment van mijn aansluiting trok Bretagne Schuller alles uitéén waardoor de groep in twee brak. Met een achterstand van een 30 tal seconden kwam ik over de top. In de afdaling raapte ik snel enkele renners op, maar helaas ging ik net na het technische stuk onderuit op enkele kiezelsteentjes. Een geschaafd scheenbeen en pols waren het gevolg en natuurlijk ook wat tijdverlies. Hierdoor kwam ik nooit meer vooraan terug en belandde ik in een eerste achtervolgende groep die op 2min30 van de winnaar finishte. In het klassement bleef ik 24e. Jammer van de laatste dag, maar gelukkig blijft de schade beperkt. Ik ben blij dat ik opnieuw het goede gevoel heb terug gevonden in deze wedstrijd van een hoog niveau. Met de gestolen fietsen waren de condities ook verre van ideaal. Groetjes Klaas

1 opmerking:

Noenkel zei

Allez weer coureur! Op naar meer.