donderdag 10 mei 2012

Eerste rit Rhône Alpes Isère Tour

Hallo Vandaag ging ik van start in de RAIT. Eindelijk was de zon eens van de partij en het kwik klom dan ook tot meer dan 30°C. Het parcours was golvend met 5 beklimmingen van 3e categorie. Ikzelf was gemotiveerd en was zowaar de eerste aanvaller van de dag. Ik ging tot 2 maal toe, maar na 10 km vertrokken in 2 schuifjes 25 renners. Helaas zat ik wat ingesloten en was ik niet mee. Na 20 km reageerde ik fors, ik leverde een grote inspanning, maar helaas, een wegvergissing zorgde ervoor dat de koers eigenlijk voorbij was. De jury besliste toch om een herstart te geven, maar ze gaven de 25 koplopers een voorgift van 30s, wat ervoor zorgde dat ze vertrokken waren. Ikzelf begon dan maar op kop te rijden met 2 andere ploegen toen het verschil tot 3 minuten opliep. Blijkbaar had ik goede benen want ik kon blijven rijden. Toen iedereen al afgehaakt was en ik nog één kompaan had van een Deense ploeg om te rijden, naderden we aan de voet van de 4e helling (op 29 km van het einde) tot op 18 seconden. Daarna zette ik me op kant, maar helaas kon niemand vooraan terug keren. Ik kwam nog terug bij het peloton dat onder mijn beukwerk uitgedund was tot 40 renners, maar hield me dan schuil. We raapten nog enkele renners op, maar finishten uiteindelijk op 1min45 van de winnaar. Het voornaamste voor mij is dat ik eindelijk weer goede benen had. Hopelijk blijft het nu zo en wie weet kan ik dan eens meespelen voor ritwinst. Groetjes Klaas

1 opmerking:

Tom Vandenbussche zei

Blij dit te lezen!
Courage pour le Col de l'Oeillat!