dinsdag 24 april 2012

Valle d'Ile U Classic: nog enkele dagen te vroeg...

Hallo Zondag nam ik deel aan de Valle d'Ile U Classic nabij Rennes. 190 km, 8 ronden van 20 km en 5 ronden van 6 km stonden op het programma. Die ronden verliepen over constant golvende vaak smalle wegen, het draaien en keren, een strakke wind en aprilse grillen met regen en hagen zorgden voor een zware wedstrijd. Al van in de eerste ronde brak de wedstrijd helemaal open, 10 renners reden weg, ik zat vrij goed vooraan en voelde me ondanks de naweeën van mijn verkoudheid vrij goed. Een lekke band op het einde van de eerste ronde zorgde er echter voor dat ik al een flinke inspanning moest leveren om terug te keren in het peloton dat de achtervolging op de leiders in zetten. Iedere ronde werd het peloton meer en meer uitgedund, maar de leiders bleven steeds een 40 tal seconden voor de groep uitrijden. In de vijfde ronde, tijdens een echte plensbui, barstte de wedstrijd helemaal open onder impuls van Bretagne Schuller. De leiders werden snel gegrepen en het peloton werd gehalveerd. Tijdens deze versnelling voelde ik dat ik nog niet 100% was, maar ik kon toch nog stand houden in het peloton. Het duurde echter twee ronden vooraleer een nieuwe ontsnapping tot stand kwam en aangezien mijn benen stilaan verkrampt waren en ik iets te ver zat kreeg ik het steeds moeilijker. Na 120 km brak de veer en na 150 km gaf ik er de brui aan toen nog slechts 60 renners in koers zaten. Na een moeilijke week waarin ik door mijn verkoudheid niet kon trainen zoals het hoorde en nog hinder ondervond van mijn verkoudheid kon ik niet echt meer verwachten in deze zware wedstrijd. Nu volgt een week zonder koers waarna op 6 mei het Circuit de Wallonie volgt en daarna de Rhône Alpes Isère Tour (10-13 mei). Twee wedstrijden die me goed moeten liggen, ik kijk er al naar uit! Klaas

Geen opmerkingen: