woensdag 4 april 2012

1e Challenge Phosphatiers

Hallo
Gisteren nam ik deel aan de eerste van drie aparte wedstrijden "les Challenges des Villes Phosphatiers".
Zoals steeds verliep het wat ongeordend. Maar eens van start liep alles los! Na een 10 tal kilometer werd de wedstrijd even stilgelegd na een massale valpartij achterin het peloton. Door de lichte regen lagen de wegen er namelijk spekglad bij. Nadat iedereen terug was en de wegen opgedroogd waren begon de wedstrijd echt. De ene aanval volgde de andere op, maar niemand raakte weg in het begin. Ikzelf voelde me goed, de kracht was terug en daarom besloot ik er maar in te vliegen. Met succes! Na zowat 40 km kon ik weg rijden, in verschillende schuifjes sloten zowat 25 renners aan. Al snel bleek dat dit de goede vlucht was. Omdat er zeker 15 Marokkanen vooraan zaten zou het moeilijk worden om een mooie uitslag te rijden. Wij waren met 4 present in de kopgroep en besloten om voor een spurt te gaan. Op 65 km van het einde begonnen de Marokkanen echter al van alle kanten aan te vallen. Op 25 km van het einde konden er dan toch 3 een kloofje slaan. We reageerden nog fel, maar kwamen te laat. Zo mocht ik uiteindelijk spurten voor de 4e plaats. Hierin werd ik 18e, niet super, maar toch was ik voldaan.

Gr Klaas

2 opmerkingen:

Anoniem zei

leuk te lezen dat de power terug is en dat je er opnieuw kon invliegen!

take care!

wb

Anoniem zei

Hoedje af!

Doe zo voort! Blijven inzetten en gaan. Je ziet dat je het kan.

sportieve groeten, Kristof O.