maandag 2 april 2012

Einde Ronde van Marokko

Hallo

De Ronde van Marokko is ondertussen ten einde. Voor mij was dit einde echter wat vroeger dan voorzien. Door ziekte gaf ik er na 70 km de brui aan tijdens de 8e rit. Verder rijden had geen zin meer, doordat mijn lichaam al 3 dagen geen energie meer kon opnemen voelde ik me slap als een vod. Het verstand haalde het van het koersinstint en dus gaf ik er wijselijk de brui aan. Ondertussen zijn we al 3 dagen verder en de nodige rust heeft me deugd gedaan want ik voel me ondertussen al veel beter. Alles gaat weer volgens de normale gang van zaken waardoor ik de komende 3 dagen deel kan nemen aan de Challenge Phosphatiers. Drie ééndagskoersen hier in Marokko. Ik zal drie keer de start nemen en als het goed gaat probeer ik een uitslag te rijden. Als ik zie dat de wedstrijd verloren is dan knijp ik de remmen dicht...

Voor de rest weinig nieuws. De Ronde van Marokko kende een zéér ééntonig verloop. Ook tijdens de laatste dagen veranderde er niks. De Zuid-Afrikanen bleven winnen. Ook de laatste etappes eindigden telkens op een spurt. Zonder mijn ziekte had er normaal gezien wel een top 10 plaats kunnen inzitten, maar verder zou ik zeker niks wereldschokkend kunnen uitrichten hebben. Daarvoor was de Ronde van Marokko te veel een waaierskoers.

Alé, ik ga nog enkele dagen profiteren van de Marokkaanse zon en hopelijk kan ik me tijdens één van de drie wedstrijden eens in de kijker rijden om zo met een goed gevoel terug te keren.

Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

hopelijk kan je goed recupereren en kan je nog wat genieten van de afrikaanse zon!

take care
! geniet er van!

wb