donderdag 29 maart 2012

Rit 5 en 6

Hallo

We zijn ondertussen over half weg in de Ronde van Marokko. Op dag 5 gebeurde er relatief weinig. De strakke wind op kop zorgde ervoor dat de wedstrijd op slot bleef en ontsnappen moeilijk was. Ikzelf kende een relatief rustige dag in het peloton dat op het einde alle vluchters inrekende. Zo draaide de wedstrijd uit op een massaspurt waarin ik me (uiteraard) niet mengde.

De 6e rit verliep heel wat minder rustig voor mezelf. Na de 5e rit voelde ik me namelijk al minder goed. Geen honger en wat futloos. De nacht zorgde niet voor beterschap, integendeel! Maag en darm problemen zorgden ervoor dat ik helemaal leeg aan de start van de 6e rit kwam. Die 6e rit werd dan ook nog eens gekenmerkt door lange rechte wegen met zijwind vanaf het begin. Na 20 km mocht ik dan nog eens stoppen ook voor een fietswissel, een stuk ijzerdraad was in mijn wiel en ketting terrecht gekomen en rukte de derailleur af. Het peloton lag ondertussen in waaiers, maar na 65 km kon ik toch terug aansluiting maken bij een eerste groep. Ik kon echter niet eten tijdens de wedstrijd waardoor ik me met de kilometer zwakker en zwakker voelde. Op het einde ging het dan opnieuw op de kant en moest ik logischerwijs passen. Zo verloor ik wat tijd en zak ik wat plaatsen in het klassement. Dat klassement is nu geen objectief meer, ik hoop in de eerste plaats om opnieuw wat te herstellen van de opgelopen schade.

Klaas

1 opmerking:

Noenkel zei

Shit den toerista. Maar heb gezien dat je rit 7 uitgereden hebt op een andere site dus hopelijk hersteld.