dinsdag 27 maart 2012

Geluk op dag 4

Hallo

Gisteren reden we 140 km door het Atlas gebergte van Knénifhra naar Midelt. De eerste 50 km van de rit waren vooral bergop waarbij we tot een hoogte van meer dan 2000m klommen. De laatste 80 km verliepen over rechte wegen op een plateau (1500m hoogte) waar de wind vrij spel had.

Het eerste wedstrijd uur verliep vrij snel, ikzelf voelde me goed en probeerde na 20 km om er vandoor te gaan. Even leek dit te lukken, maar jammer genoeg wou niemand rijden in mijn groep. Even verder konden dan toch 3 renners wegrijden en op de 2e beklimming van de dag kon mijn ploegmaat Lebas de sprong maken. In het peloton werd er een stevig tempo ontwikkeld waardoor we na de beklimmingen (na 50 km dus) nog met een 35 tal renners waren. Na de beklimmingen veranderde het kader compleet, en werd het plots een nerveuse waaierrit. Op 80 km van het einde schoot de Marokkaanse ploeg naar voren om een waaier te trekken. Met een snelheid van 65 km/u haakten echter twee Marokkaanse renners in elkaar, ikzelf had plaats kunnen nemen net achter de Marokkanen en had dus geen schijn van kans. Met een 10 tal renners gingen we uiteindelijk tegen de grond, maar wonder boven wonder had ik niks. Enkel wat vet op de broek en de ketting van de fiets. Andere renners waren wel geschaafd of gekneusd, maar iedereen kon gelukkig verder. Toen iedereen opnieuw terug was begon het waaierspel opnieuw. Ik zat goed geplaatst en zo kon ik stand houden in de eerste waaier. Uiteindelijk gingen we met een groep van 19 renners naar de aankomst en werd ik 12e. In het klassement ben ik nu 13e.

Gr Klaas

1 opmerking:

Noenkel zei

allah zij met u