vrijdag 30 september 2011

Seizoenseinde

Hallo

Er resten nog twee koersweekends (in België). Ik weet nog niet of ik nog aan wedstrijden zal deelnemen, misschien dat ik volgende week nog aan de start verschijn in Deerlijk-Belgiek (als de papieren in orde zijn en ik me goed voel). Dit weekend ga ik normaal starten in Le Viking, een cyclosportive op de trainingswegen van Jacques Anquetil. Dit is echter nog niet zeker, want momenteel heb ik een aardige verkoudheid te pakken.

Nu ja, veel verandert dit allemaal niet meer aan 2011. Een geslaagd jaar en een mooie ervaring. Ik vind dat ik een zeer sterk en constant seizoen gereden heb. Met enkele ups, maar zonder echte downs. Hoewel ik drie wedstrijden van een hoog niveau won, ben ik niet altijd beloond geweest met klinkende uitslagen, pech op slechte momenten zat daar voor een groot deel tussen.
Mijn algemene indruk is dat het in Frankrijk sowieso al moeilijker is om uitslagen bijéén te rijden, bekijk maar eens de resultaten van de voorbije WK's bij de jeugd! Zelfs op relatief parcoursen die me beter liggen is het moeilijk om afscheiding te krijgen en dus voor mij moeilijker om resultaten te behalen.

Toch kan ik 2011 met een goed gevoel afsluiten, in Frankrijk kennen ze me ondertussen 'Klasse Sys' en word ik gerespecteerd voor mijn manier van koersen. Dit leidde er onder meer toe dat ik volgend jaar opnieuw een stap vooruit kan zetten in mijn wielercarrière en aan de slag ga voor de Continentale ploeg Team Bridgestone Anchor. Deze ploeg van Japanse origine begint volgend jaar met een Europees project en ik mag hier deel van uitmaken. De bedoeling is dat we een pak UCI wedstrijden van 1ste en 2de categorie afwerken en dat de ploeg langzaam groeit. Mijn eigen ambitie is vooral om me te bewijzen in de profwedstrijden en op die manier nog wat sterker te worden.

Voila, een korte update over de situatie. Indien ik volgende week nog in België rij zal ik dit aankondigen op de blog.

Groetjes
Klaas

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooie, eerlijke epiloog.
PROFICIAT voor een mooi geslaagd seizoen !
P.N.

Tom Vandenbussche zei

2de... Blijkbaar was je zo slecht nog niet ;-)

Misschien volgende week winnen in Belgische kermiskoers?

Gezien de "belangrijkheid" van dergelijke wedstrijden zullen de Belgische profploegen meteen bellen voor een contract ;-)

ebouckae zei

fiescrgefeliciteerd met je profcontract . Het zal wel lukken . We missen vechters en renners die graag klimmen. Vandaar dat we voor jou supporteren . Groetjes aan je familie.

erik bouckaert
kapelleberg 19
9680 maarkedal