dinsdag 4 oktober 2011

La Viking 76

Hallo

Zondag stapte ik dan toch nog op de fiets, 26 graden en een stralende zon, voor iemand die graag fietst geen al te zware opgave dus...

Enkel de verre verplaatsing en het vroege uur vielen wat tegen, maar eens de fiets op was dit al snel vergeten. Met zo'n 300 deelnemers vertrok ik zondag om 8u30 in Jumièges-sous-Mesnil voor de cyclosportieve wedstrijd 'la Viking 76'. 175 mooie kilometers moesten we afleggen door het heuvelachtige land van de Seine-Maritime. Al op de eerste helling na 10 km werd een eerste selectie gevoerd, boven schoten we nog met een 50 tal renners over, waarvan de helft zowat amateur wielrenners. Omdat ik zag dat het een rare 'wedstrijd' zou worden besloot ik in de aanval te trekken. Dit deed ik dan ook boven op die helling en zo raakte ik na goed 10 km voorop met 2 kompanen amateur renners van de Franse Divisie 1 ploeg Saint-Austreberthe. Met zijn drieën reden we een stevig tempo. De achtervolgers, een peloton van zo'n 50 renners, bleven lange tijd hangen op 1 minuut. Hoewel wij in ondertal waren, was het uiteindelijk toch het peloton dat brak na zowat 80 km wedstrijd! We bleven dus met zijn drieën voorop en kwamen met meer dan 6 minuten voorsprong aan op de nr. 4 in de uitslag! In een spurt met 3 had ik geen kans tegen de Franse pistekampioen in de ploegkoers (bij de profs), Julien Duval. Toch was het een leuke ervaring, en hoewel het geen echte wedstrijd was (de inspanning was er daarvoor niet minder, 175 km, 40 km/u met drie op een meer dan golvend parcours), is het leuk om 2e te worden op het einde van het seizoen.

Groetjes Klaas

1 opmerking:

Anoniem zei

dikke proficiat voor een mooi seizoen, dat (eindelijk) op een correcte manier beloond wordt het oog op volgend jaar!
we wensen je een verdiende vakantie, een goede winter en kijken alvast uit naar volgend seizoen!

greets!

wb