zondag 25 september 2011

Blangy-sur-Bresle

Hallo

Gisteren nam ik deel aan de laatste wedstrijd tellende voor de Coup de France, de GP Blangy-sur-Bresle. Eerst 6 vrij vlakke ronden van goed 10 km en daarna nog 7 ronden van 17 km met een helling van een 3 tal kilometer op 5 km van de aankomst waarna de laatste 5 km in dalende lijn richting aankomst liepen. Door de aangename weersomstandigheden, zonnig en slechts een zuchtje wind, werd het een snelle wedstrijd. Na een 30 tal kilometer ontstond er een kopgroep van een 7 tal renners. Zij liepen tot maximaal 5 minuten voorsprong uit waarna de wedstrijd weer op gang kwam in het peloton. In de eerste grote ronde konden een 10 tal renners wegrijden in de afdaling richting aankomst en zo de brug slaan naar de leiders. Zo kregen we een 15 tal renners aan de leiding met 2 minuten voorsprong op het peloton. Waarin de ploeg van Nogent-sur-Oise en Vendee U de voorsprong binnen de perken hield. Bij het ingaan van de laatste ronde hadden de leiders nog een 40 tal seconden voorsprong, het tempo werd nog opgevoerd en op de klim lag alles op een zakdoek bijéén. Dit zou mijn moment van de wedstrijd moeten worden. Samen met enkele andere renners ondernam ik een poging om bergop het verschil te maken. Ik voelde me goed, maar het parcours liet het niet toe om grote verschillen te slaan. De vluchters werden hierdoor wel allemaal bijgebeend op 4 renners na. Zij gingen met een kleine voorsprong de laatste (technische) kilometer in. Eén van de vier kon de laatste bocht als eerste aansnijden en won zo net voor het aanstormende peloton. Ik eindigde op een 64e plaats.

Gr Klaas

Geen opmerkingen: